|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹
در پی تصمیم غیر منتظره مقامات بانک مرکزی آمریکا مبنی بر عدم کاهش محرک پولی، اکثر تحلیلگران بلومبرگ به افزایش بهای اونس جهانی طلا در هفته جاری رای دادند.
درنظرسنجی این هفته از 26تحلیلگر اقتصادی بلومبرگ 16نفربه افزایش، 5نفربه کاهش و 5نفر به ثبات بهای جهانی طلا درهفته جاری رای دادند.

پس از اینکه روز چهارشنبه هفته گذشته مقامات بانک مرکزی آمریکا اعلام کردند قصد دارند قبل از کاهش میزان محرک پولی 85میلیارد دلاری اطلاعات بیشتری از بهبود اوضاع اقتصادی این کشور کسب نمایند قیمت طلا در این روز تا 4.1 درصد فزایش یافت.

برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته تحلیلگرانی که کاهش محرک پولی را پیش بینی کرده بودند شگفت زده کرد و ارزش دلار به پایین ترین حد خود در 7ماه اخیر رسید و قیمت طلا با رشد روبرو شد.

بانک مرکزی می داند که اگر محرک پولی را کاهش دهد یا به طور کلی اجرای آن را متوقف کند نرخ بهره بانکی افزایش می یابد.

از آنجایی که بانک مرکزی آمریکا اوایل سال2013میلادی از کاهش زودهنگام محرک پولی خبر داد و سرمایه گذاران اعتماد خود به بازار طلا را از دست دادند بهای جهانی طلا از آغاز سال جاری تاکنون برای اولین بار طی 13 سال اخیر بیشترین کاهش خود را به ثبت رسانده است.

قیمت اونس جهانی طلا از آغاز سال جاری میلادی تاکنون در بازار لندن تا 21 درصد کاهش یافته است. بهای این فلز در 18سپتامبر سال 2013 میلادی 6.5درصد رشد کرد و روز جمعه در سطح 1326دلار به معاملات هفته پایان داد.

منبع:طلا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین