|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۵۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
رئيس مستعفي فيفا دلايل خود براي کناره‌گيري از سمتش آن هم چند روز پس از پيروزي در دور جديد انتخابات رياست فدراسيون جهاني فوتبال را توضيح داد.

سپ بلاتر 79 ساله که هفته گذشته و تنها چند روز پس از پيروزي‌اش در انتخابات رياست فيفا استعفا کرد، مدعي شد اين تصميم را به خاطر فوتبال و براي نجات اين ورزش از فشار روزافزوني که بر آن وارد مي‌آمد اتخاذ کرده است.

بلاتر که به خاطر ماجراي فساد اداري گروهي از مقامات ارشد فيفا و دستگيري هفت تن از آنها در فاصله چند روز به برگزاري انتخابات رياست فيفا به شدت تحت فشار قرار گرفته بود، براي پنجمين بار متوالي جواز مديريت بر فدراسيون جهاني فوتبال را کسب کرد اما خودش ترجيح داد از اين سمت کناره‌گيري کند.

او در اين خصوص به نشريه بيلد گفت: من اين تصميم را گرفته‌ام تا از فشاري که روي فيفا آورده مي‌شود بکاهم. من فقط و فقط به حمايت و دفاع از فيفا به عنوان يک مؤسسه و به طور کلي حفاظت از فوتبال فکر مي‌کنم. در جلسه خارق‌العاده‌اي که برگزار خواهد شد، برنامه‌هايي براي انجام برخي اصلاحات ارائه خواهد شد و همچنين رئيس جديد فيفا انتخاب مي‌شود.

ميشل پلاتيني، رئيس اتحاديه فوتبال اروپا (يوفا) و لوئيز فيگو، کاپيتان پيشين تيم ملي پرتغال که يکي از نامزدهاي انصراف داده انتخابات اخير فيفا بود، جزو کساني بودند که خواستار برکناري بلاتر از رياست فيفا بودند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین