|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۴۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
مولاوردی گفت: با توجه به چالش های موجود در حوزه زنان و خانواده می توان از سرمایه زنان برای برون رفت از این چالش ها کمک گرفت و بسیاری از تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.
  معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در شرایطی که نظام با مشکل اقتصاد ملی روبروست، بدون مشارکت زنان و سرمایه انسانی نمی توان به این مشکل غلبه کرد.

 شهیندخت مولاوردی روز سه شنبه در یازدهمین نشست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاورین زن وزرا افزود: زنان می توانند به خروج از بحران و اصلاح الگوی مصرف، مدیریت انرژی و روی آوردن به تولید کالاهای داخلی کمک کنند.

وی ادامه داد: دولت در سال 93 با مدیریت جهادگونه موفقیت های چشمگیری کسب کرد و پایه درستی را برای شعارهای رییس جمهور در خصوص تحقق آرامش در سیاست و امنیت در فرهنگ گذاشت؛ هر چند هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده ایم.

مولاوردی گفت: با توجه به چالش های موجود در حوزه زنان و خانواده می توان از سرمایه زنان برای برون رفت از این چالش ها کمک گرفت و بسیاری از تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

معاون رییس جمهور سرمایه انسانی زنان را فرصت بی بدیل و کارآمد دانست و افزود: باید این فرصت را مغتنم شمرد زیرا زنان به عنوان نیمی از سرمایه کشور می توانند همکاری های گسترده ای داشته باشند.

مولاوردی با تاکید بر اعتمادسازی میان دولت و ملت و تقویت آن ادامه داد: دولت باید از ظرفیت ملت در واگذاری امور اعتماد کند و مردم نیز به دولت به عنوان کارگزار خود اطمینان داشته باشند.

وی با اشاره به سیاست های کلی نظام تصریح کرد: فقط با تشریک مساعی و جلب مشارکت نهادهای مدنی می توان در مهار آسیب های اجتماعی نظیر فقر، اعتیاد و ایدز که تهدیدگر مسایل خانواده است، اقدام کرد.

مولاوردی با تاکید بر دسترسی عادلانه به منابع و فرصت ها یادآور شد زنان با توجه به انتخابات پیش رو باید بتوانند با دسترسی عادلانه به فرصت ها از نظر سیاسی به جایگاه مناسبی دست یابند.

وی همچنین از برگزاری دومین همایش ملی اعتدال با موضوع(زنان، اعتدال و توسعه) در مهر ماه خبر داد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
0
3
"مشارکت زنان در حل مشکلات اقتصادی الزامی است"

صد در صد.

مشارکت زنان
حتی بیش از مشارکت مردان
در حل مشکلات اقتصادی مؤثّر خواهد بود
امّا

مشروط بر اینکه؛

به آنها آموزش ها و مهارت های لازم و کافی
جهت هدفمند کردن هزینه های گزافِ بیخود!
داده شود.

فقط همین.

(کسی از زنان
انتظار بیجای تأثیرگذاریِ اساسی
در سیاست های کلانِ مملکتی رو ندارد،
در هیچ کجای دنیا.)

(بهتر است،
معقول و منطقی بود)

أَوَ مَنْ یُنَشَّأُ فِی الْحِلْیَةِ
وَ هُوَ فِی الْخِصَامِ غَیْرُ مُبِینٍ
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین