|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۶
کد خبر: ۴۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
بر اين اساس شرکت پشتيباني ساخت و تهيه کالاي نفت تهران با سابقه بيش از چند دهه فعاليت در سطح صنعت نفت و گاز کشور منحل و اين مجموعه به يک مديريت در سطح شرکت ملي نفت ايران تبديل شده است.
وزير نفت در واکنش به انحلال شرکت پشتيباني ساخت و تهيه کالاي نفت تهران، اعلام کرد: وزارت نفت مخالف واگذاري اين شرکت نفتي به بخش خصوصي بود و با نظر سازمان خصوصي‌سازي اين شرکت منحل شده است.

با پيشنهاد رکن الدين جوادي معاون وزير نفت و موافقت هيات مديره شرکت ملي نفت ايران، شرکت پشتيباني ساخت و تهيه کالاي نفت تهران منحل شد.

بر اين اساس شرکت پشتيباني ساخت و تهيه کالاي نفت تهران با سابقه بيش از چند دهه فعاليت در سطح صنعت نفت و گاز کشور منحل و اين مجموعه به يک مديريت در سطح شرکت ملي نفت ايران تبديل شده است.

از سوي ديگر با تبديل شرکت پشتيباني ساخت و تهيه کالاي نفت تهران به يک مديريت در بدنه شرکت ملي نفت ايران، عملا خصوصي سازي اين مجموعه نفتي متوقف شده است.

همزمان با انحلال اين شرکت بزرگ نفتي ايران، بيژن زنگنه وزير نفت به انحلال شرکت کالاي نفت واکنش نشان داده است.

بيژن زنگنه درباره انحلال شرکت پشتيباني ساخت و تهيه کالاي نفت تهران اظهارداشت: از ابتدا قرار بود شرکت پشتيباني ساخت و تهيه کالاي نفت تهران واگذار شود اما وزارت اقتصاد پذيرفت به جاي واگذارکردن آن که عملي نبود، اين شرکت به مديريتي در شرکت ملي نفت ايران تبديل و سپس اين شرکت منحل شود.

اين عضو کابينه دولت تدبير و اميد، افزود: وزارت نفت با واگذاري اين شرکت نفتي به شدت مخالفت کرده بود.

وزير نفت با بيان اينکه انحلال اين شرکت نفتي تصميم سازمان خصوصي سازي و وزارت اقتصاد بوده، درخصوص واکنش نمايندگان مجلس درباره خروج شرکت‌هاي نفتي از ليست واگذاري اظهار داشت: دوشنبه گذشته با حضور در کميسيون اقتصادي اصل ٤٤ مجلس شوراي اسلامي توضيحاتي در اين باره داده شد و مشکلي در اين زمينه وجود ندارد.

شرکت پشتيباني ساخت و تهيه کالاي نفت تهران، شرکت پيرا حفاري ايران، شرکت ملي حفاري ايران، شرکت انتقال گاز ايران، ۸ پالايشگاه گاز، شرکت بهينه سازي مصرف سوخت، شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران و ۱۲ شرکت کوچک و بزرگ ديگر نفتي پيشتر در ليست خصوصي سازي قرار گرفته بودند.

در همين حال، منصور معظمي معاون برنامه ريزي وزارت نفت اخيرا با بيان اينکه پيشنهادها و نظرهاي وزارت نفت در زمينه خروج شرکت‌هاي نفتي از فهرست واگذاري با تصويب در کميسيون اقتصادي دولت تامين شد، گفت: اين مصوبه پس از ۱۴ ماه مذاکرات وزارت نفت، وزارت اقتصاد و دارايي و سازمان خصوصي سازي حاصل شده است.

با انحلال شرکت پشتيباني ساخت و تهيه کالاي نفت تهران و با حکم رکن الدين جوادي معاون وزير نفت، عزت الله اکبري با حفظ سمت به عنوان سرپرست مديريت پشتيباني، ساخت و تامين کالا نفت منصوب شده است.

بنا بر گزارش شرکت ملي نفت ايران، مديريت پشتيباني، ساخت و تامين کالا، پس از انحلال شرکت پشتيباني ساخت و تهيه کالاي نفت تهران ايجاد شده است، اين مديريت، امور پشتيباني از ساخت، تهيه و تامين اقلام مورد نياز و حمايت از توليد داخلي در صنعت نفت را برعهده دارد.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین