کد خبر: ۴۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
علاوه بر این مانع شدند که ملت یمن مجروحان خود را برای مداوا به خارج اعزام کنند و کمک های بشردوستانه ملت های دیگر به دست یمنی ها برسد.
پایگاه خبری الوقت نوشت: دفاع از کدام دین به سعودی ها اجازه می دهد که به قتل ملت یمن، آن هم در ماه حرام همت گمارد؟!!.

تارنمای الوقت با انتشار مطلبی با عنوان 'تجاوز عربستان به یمن در ماه حرام؛ آیا شریعت اسلامی آن را مجاز می داند؟' نوشت: تجاوز عربستان به یمن در حالی صورت گرفت که سعودی ها ادعا می کنند برای دفاع از دین وارد جنگ علیه این کشور شده اند.

همین ادعا زمینه ساز طرح سوالی در اذهان عمومی می شود که دفاع از کدام دین به سعودی ها اجازه می دهد که به قتل ملت یمن همت گمارد؟!!. دینی که کشتار در ماه حرام را حرام می داند، در این جنگ چه جایگاهی دارد؟!!

بنابر اسناد تاریخی اعراب در دوره جاهلیت، زمانی که جنگ با ماه های چون ذی القعده، ذی الحجه، محرم و رجب تلاقی می یافت، نبرد را متوقف می کردند.

قرآن نیز در سوره های توبه و بقره مسلمانان را از جنگ و کشتار در این چهار ماه برحذر داشته است.

تارنمای الوقت در این گزارش با استناد به تفسیر آیات 36 و 217 سوره های مبارکه توبه و بقره که تمامی خونریزی ها در این چهار ماه حرام را حرام شمرده است، وصف تجاوز سعودی ها به ملت مظلوم یمن را مصداق خونریزی در ماه حرام می داند.

احترام به ماه های حرام در نزد اعراب نه از دوره اسلام که از دوران جاهلیت مورد تبعیت بوده و در این ماه شکار و قتل نفس نه تنها حرام بلکه مجازات آن دو برابر ماه های عادی سال محسوب می شد و بر همین اساس احترام به این ماه ها (ذی القعده، ذی الحجه، محرم و رجب) بر تمامی مسلمانان واجب شده است.

اما در حال حاضر گروهی به اسم حمایت از دین اسلام و شریعت جنگ براه انداخته و علیه نه دشمنان اسلام بلکه علیه ملتی مسلمان وارد جنگ شده اند.

پایگاه خبری الوقت با ارزیابی موارد متعددی از تحولات اخیر یمن، می نویسد: این سعودی ها بودند که به ملت یمن اعلان جنگ دادند، از سوی دیگر تجاوز آل سعود جنایت کشتار جمعی در حق شهروندان و بی گناهان بود و عامدانه اقدام به تخریب اماکن خدماتی، اقتصادی و حتی باستانی، بیمارستان ها و مدارس در یمن کردند.

علاوه بر این مانع شدند که ملت یمن مجروحان خود را برای مداوا به خارج اعزام کنند و کمک های بشردوستانه ملت های دیگر به دست یمنی ها برسد.

به نوشته این منبع خبری، ملت یمن به تمامی کشورهای مجاور تضمین داد که هیچ تهدیدی متوجه آنان نخواهد شد، اما سعودی ها تمامی درهای گفت وگو را بستند.

تمامی این موارد گویای آن است که سعودی ها برخلاف نص صریح قرآن در ماه حرام مبادرت به کشتار مسلمانان کرده اند.

پایگاه خبری الوقت نتیجه می گیرد: در این ماه حرام یعنی ماه رجب المرجب شایسته است آل سعود پایبندی خود به آن چه که مدعی تطبیق تعالیم اسلامی هستند را اثبات کنند و ضمن برداشتن نقاب دو رویی نسبت به تعالیم این ماه عزیز احترام گذاشته و از تجاوز به خاک یک کشور مسلمان و کشتار ملت آن دست بردارند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین