کد خبر: ۴۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
مسافری که در دعوا بر سر ۲۰۰ تومان، پرونده زندگی راننده یک تاکسی را با خون بسته بود پس از جلب رضایت شاکیان خصوصی به زندگی برگشت.
عصر دوم تیر ۱۳۸۶ تلفن همراه کشیک وقت دادسرای امور جنایی تهران به صدا درآمد و از کلانتری ۱۳۵ آزادی خبر رسید مرد ۴۵ ساله‌ای به نام «کامران- ز» که راننده تاکسی بود قربانی دعوای خیابانی شده است. همان موقع بازپرس «بهروز هنرمند» به همراه افسران اداره آگاهی مرکز به نقطه موردنظر رفت و به بازجویی از مجرم ۲۳ ساله به نام «فرزاد- ن» پرداخت. پسر عصیانگر گفت: با مادرم از آبادان به تهران آمدیم تا به خانه یکی از اقوام برویم. سپس در مقابل ترمینال مسافربری، سوار تاکسی شدیم اما هنگام پیاده شدن بر سر کرایه با راننده درگیر شدیم. راننده تاکسی با چوب به مادرم حمله کرد و در حالی که خون جلوی چشمم را گرفته بود چاقو کشیدم. باور کنید ناخواسته دستم به خون راننده آغشته شد.

به دنبال اعتراف «فرزاد» و بازسازی صحنه جرم، کیفرخواست صادر شد و وی روز چهاردهم مهر ۱۳۸۷ در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری تهران پای میز محاکمه ایستاد. در نشست رسیدگی به این ماجرا که به ریاست قاضی «نورالله عزیزمحمدی» تشکیل شد ابتدا نماینده وقت دادستان، کیفرخواست را خواند. سپس مجرم در جایگاه ویژه ایستاد و در حالی که اشک می‌ریخت تقاضای بخشش کرد. در پایان آن نشست، هیات قضایی به اتفاق آرا «فرزاد- ن» را به قصاص (اعدام با طناب دار) محکوم کرد.

رای در شعبه سوم دیوان عالی کشور مهر تایید خورده و مرد خشن پای چوبه دار رفته بود که شاکیان خصوصی بدون هیچ قید و شرطی رضایت دادند و به «فرزاد» زندگی دوباره بخشیدند. به این ترتیب پرونده برای رسیدگی از جنبه عمومی جرم به شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران برگردانده شد. در تازه‌ترین نشست رسیدگی به این ماجرا که دیروز به ریاست قاضی«نورالله عزیزمحمدی» و با حضور چهار مستشار تشکیل شد ابتدا نماینده دادستان پایتخت، کیفرخواست را خواند.

«کاکلی» اظهار داشت: چون جرم «فرزاد» منجر به اخلال در نظم عمومی جامعه شده بود طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات برایش تقاضای تعیین کیفر دارم.

نوبت دفاع به مجرم که رسید ابراز پشیمانی کرد: باور کنید هیچ‌وقت فکرش را هم نمی‌کردم روزی دستم به خون یک انسان آغشته شود. در یک لحظه کنترل اعصابم را از دست دادم و چاقو کشیدم. اعضای خانواده «کامران» به من زندگی دوباره‌ای بخشیده‌اند و تا زنده‌ام مدیون‌شان هستم.

«فرزاد» در حالی که سرش را پایین انداخته بود، ادامه داد: طی شش سالی که زندانی هستم به اندازه کافی تنبیه شده‌ام. حالا از دادگاه عاجزانه تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شود.

در پایان این نشست هیات قضایی وارد شور شد و «فرزاد» را به ۱۰ سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کرد. چهار سال از این رای تعلیقی است. به این ترتیب «فرزاد» به زودی آزاد می‌شود.
منبع: تابناک
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین