|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۴۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: چرخ صنعت بخصوص صنایع کوچک با صدور بیانیه سوییس علیرغم وجود فاصله زیاد برای توافق نهایی در مذاکرات 5+1 به حرکت در آمده است.
سیدمحمدعلی سیدابریشمی عصر چهارشنبه در بجنورد به خبرنگاران اظهار کرد: توافق نهایی ایران با 1+5 و رفع تحریم ها می تواند ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی و صنعتی کشور را که به دلیل کمبود نقدینگی و عدم بازار یابی با مشکل مواجه شده، فعال تر کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران پیش بینی کرد: رفع تحریم ها دست کم 40 درصد از ظرفیت خالی واحدهای تولیدی و صنعتی ایران را افزایش خواهد داد و این رونق می تواند باعث کاهش نرخ بیکاری و رفع مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایط تحریم و تورم روزهای سختی بر صنعتگران کشور گذشت و بیشترین فشار تورم 40 درصدی نیز متوجه صنعتگران بویژه صنایع کوچک بود.

سیدابریشمی افزود: علاوه بر آن به علت تحریم بانک ها هر گونه نقل و انتقال ارزی ممنوع شده بود و صنعتگرانی که صادرات اندک نیز داشتند محبور بودند تا هزینه فروش محصولات خود را به صورت چمدانی دریافت کنند.

وی اضافه کرد: صنعتگران ما نیز ارز به دست آمده ناشی از صدور کالا را در کوچه و خیابان ها به ریال تبدیل می کردند و این وضعیت شرایط ناامنی را برای آنها ایجاد کرده بود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: به نظر می رسد با رفع کامل تحریم ها شاهد رونق فعالیت صنعتی در کشور خواهیم بود و در سال گذشته نیز در بخش صنعت 5.4 درصد و بخش معدن نیز حدود 10 درصد شاهد رشد بودیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز برای بازدید از واحدهای صنعتی کوچک به استان خراسان شمالی سفر کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین