|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۴۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
تصمیم ایران برای تعلیق سفر عمره مفرده در اعتراض به تجاوز دو افسر سعودی به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده و راهپیمایی اعتراض آمیز مردم در مقابل سفارت عربستان در تهران بازتاب گسترده ای در رسانه های هند داشت.
به دنبال این حادثه روز گذشته – دوشنبه – سازمان حج و زیارت با صدور بیانیه ای و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی از تعلیق و متوقف شدن سفر عمره مفرده تا مجازات متجاوزان به دو نوجوان ایرانی خبر دادند.

روزنامه انگلیسی زبان 'ایشن ایج' با اشاره به تعلیق سفر عمره مفرده از سوی ایران نوشت: ایران به طور موقت اعزام زائران خود را به عربستان در اعتراض به آزار و اذیت جنسی دو نوجوان ایرانی در جده تعلیق کرد.

به نوشته این روزنامه، دو پلیس عربستان سعودی دو نوجوان ایرانی را درحالی که از مکه و مدینه به سوی ایران بازمی گشتند در فرودگاه جده مورد تعرض قرار دادند.

در ادامه این مطلب به نقل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: من به سازمان حج و زیارت دستور دادم تا زمانی که این دو پلیس خاطی محاکمه نشوند ، حج عمره به طور موقت متوقف می شود.

روزنامه انگلیسی زبان 'هندوستان تایمز' نیز با اشاره به تعلیق سفر عمره ایرانی ها به عربستان نوشت: ایران در میان تنش های دیپلماتیک، تمام سفرهای حج عمره به عربستان سعودی را متوقف کرد.

این روزنامه در ادامه با اشاره به تجاوز جنسی به دو نوجوان ایرانی در جده نوشت: تنش میان ایران و عربستان پس از حمله هوایی عربستان سعودی به یمن افزایش یافت.

روزنامه انگلیسی زبان 'تایمز او ایندیا' نیز نوشت: ایران بعد از انتشار خبر تجاوز دو پلیس سعودی به دو نوجوان ایرانی تصمیم به تعلیق تمام سفرهای عمره به عربستان گرفت.

این روزنامه در ادامه به نقل از 'حسین نوش آبادی' سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: حج عمره تا زمانی که دولت عربستان سعودی عکس العمل مناسبی به آزار جنسی دو نوجوان ایرانی نشان دهد و عاملان این جنایت را به اشد مجازات برساند ، متوقف می شود.

شبکه خبری 'زی نیوز' نیز با بازتاب تصمیم ایران برای متوقف کردن حج عمره به عربستان نوشت: صدها ایرانی پس از انتشار خبر تجاوز جنسی پلیس سعودی به دو نوجوان ایرانی در مقابل سفارت عربستان سعودی در تهران راهپیمایی کردند.

این شبکه خبری در ادامه به نقل از 'علی جنتی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: در تماس با مقامات عربستان ، آنها به ما برای مجازات عاملات این جنایت اطمینان داده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین