|
|
امروز: شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۴۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز دوشنبه برای دیداری رسمی و در راس یک هیات بلند پایه عازم واشنگتن شد.
به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز، العبادی در راس هیات دولتی بغداد را به سمت واشنگتن ترک کرد.

العبادی پیش از ترک عراق، در یک کنفرانس مطبوعاتی که در فرودگاه بین المللی بغداد برگزار شد، گفت که دیدارش از آمریکا در پاسخ به دعوت رسمی باراک اوباما رییس جمهوری این کشور و به منظور افزایش سطح همکاری ها میان دو کشور انجام می شود.

العبادی با بیان اینکه روابط ما با آمریکا در چارچوب توافق نامه های استراتژیک امضا شده قرار دارد، تاکید کرد که این دیدار برای کسب حمایت های بیشتر نظامی و تسلیحاتی آمریکا از نیروهای عراقی برای نبرد با تروریست های داعش در شهرهای موصل و الانبار صورت می گیرد.

العبادی در این دیدار در خصوص مسایل مختلف که مهمترین آنها مجهز کردن نیروهای امنیتی عراق است با مقام های آمریکایی رایزنی و گفت و گو خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، عادل عبد المهدی وزیر نفت، خالد العبیدی وزیر دفاع، حسین الشهرستانی وزیر آموزش عالی، هوشیار زیباری وزیر دارایی و فالح الفیاض مشاور امنیت داخلی، العبادی را در این سفر همراهی می کنند.

یک مقام ارشد عراقی نیز روز گذشته اعلام کرد که حیدر العبادی نخست وزیر این کشور در دیدار با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا از وی درخواست کمک نظامی، هواپیماهای بدون سرنشین و دیگر تجهیزات نظامی برای مبارزه با داعش را مطرح خواهد کرد.

العبادی که از زمان رسیدن به نخست وزیری عراق در اوت (مرداد)، برای نخستین بار به واشنگتن می رود، قصد دارد کاخ سفید را متقاعد کند که عراق باید بیش از این از کمک های نظامی آمریکا برخوردار شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین