|
|
امروز: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۴۴۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
به گفته مولاوردی، برنامه ها و سیاست های دولت تدبیر و امید بدون حضور زنان محقق نخواهد شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: رفع تحریم ها زمینه ساز اقدامات دولت برای رونق اقتصادی و خروج از رکود است.


شهیندخت مولاوردی با اشاره به آثار مثبت اجرایی شدن بیانیه هسته ای سوئیس، ابراز امیدواری کرد که دستاوردهای این اقدامات بتواند منجر به بهبود فعالیت ها در حوزه اشتغال زنان شود.

وی با تاکید بر اقدامات ارزشمند در حال انجام از سوی دولت تدبیر و امید و اینکه نتایج آن در سالهای آتی خود را نشان خواهد داد، افزود: برنامه ریزی و مدیریت راه حل نیمی از مشکلات است.

وی درباره وضعیت اشتغال زنان در بخش خدمات نیز گفت: هم اکنون سهم اشتغال زنان در بخش خدمات بیش از دو بخش صنعتی و کشاورزی است اما برنامه ریزان اجتماعی در صدد هستند که توزیع متوازنی از اشتغال زنان در همه بخش های اقتصادی ایجاد کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به سهم اشتغال زنان در بخش کشاورزی، تصریح کرد: هم اکنون حدود 70 درصد فعالیت های بخش کشاورزی توسط شاغلان زن انجام می شود.

مولاوردی درباره تعریف اقتصاد مقاومتی، گفت: محور اقتصاد مقاومتی بر دانش متمرکز است و دانش تفکیک جنسیتی ندارد به همین دلیل با توجه به دانش آموختگی زنان ایرانی، سهم آنها در تحقق و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی بر کسی پوشیده نیست.

به گفته وی، برنامه ها و سیاست های دولت تدبیر و امید بدون حضور زنان محقق نخواهد شد.

وی تاکید کرد: کاهش نرخ بیکاری زنان نه تنها آرزوی دولت تدبیر و امید است بلکه برنامه ها و سیاست های خود را بر این هدف متمرکز کرده است.

مولاوردی در پایان یادآور شد: نیاز کشور توسعه است و این مهم بدون حضور زنان قابل تحقق نیست.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین