کد خبر: ۴۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
خبرگزاری فرانسه در گزارشی از دوبی در مورد تحولات یمن نوشت :حمایت ایران از شورشیان حوثی در حالی روز پنجشنبه مورد انتقاد واشنگتن قرار گرفته که کارشناسان مسایل سیاسی دخالت ایران در یمن را گزافه گویی سعودیها با هدف جلب کمک های آمریکا ارزیابی می کنند.
خبرگزاری فرانسه در گزارش خود افزود: مقامات ایران تاکید دارند که خواهان صلح در یمن هستند، ولی «عادل الجبیر» سفیر ریاض در امریکا گفته است که تهران در حال دامن زدن به مناقشه است.

وی گفت: ایران در حال حمایت مالی از حوثی ها است و در ساخت کارخانه های تسلیحاتی و تامین سلاح به آنها کمک می کند. ما نمی خواهیم اشتباه خود در مورد حزب الله لبنان را در مورد حوثی ها در یمن تکرار کنیم.

یک مقام دیپلماتیک خلیج فارس، ایران را به حمایت لجستیگی و نظامی از حوثی ها و حتی اعزام نیرو در حمایت از شورشیان متهم کرد و گفت: پنج هزار ایرانی، حزب الله و شبه نظامیان عراقی روی زمین در یمن حضور دارند.

ولی «فردریک وهری» کارشناس بنیاد بین المللی صلح کارنگی گفته است که برحسب تمام احتمالات، سعودیها در مورد میزان نفوذ ایرانیان بر حوثی ها تا حد زیادی گزافه گویی کرده اند.

وی در گزارشی نوشت : ارایه تصویر اتفاقات یمن به عنوان اتفاقاتی تحت کنترل ایرانیان تنها با هدف جلب حمایت امریکا و کشورهای عرب از موضع سعودی ها صورت می گیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین