|
|
امروز: پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
اگر به جهت گيري محوري دولت يازدهم که برآمده از آراي تغييرخواهي مردم در انتخابات بود بنگريم، معرفي آقاي دکتر ميلي منفرد و تاسف جامعه دانشگاهي از عدم راي اعتماد به ايشان و سپس سرپرستي جناب دکترجعفر توفيقي را بايد در راستاي شنيدن همين پيام جدي جامعه دانشگاهي ارزيابي کرد.
امروز که معرفي سرپرست فعلي وزارت علوم به مجلس براي تصدي وزارتخانه، قوت گرفته است بهتر است همه نمايندگان همسو با جامعه دانشگاهي، اين مهم را مد نظر قرار دهند که فردي براي سکانداري فضاي علمي کشور و ترميم آسيب هاي واردشده در هشت سال گذشته، قدم در راه گذاشته است که مي داند، ساحت علم و دانشگاه براي توسعه کشور بايد به کدام سو حرکت داده شود. او به خوبي مي داند عناصر اصلي فضاي علمي چه کساني هستند؟ استادان و دانشجويان جزو عناصر اصلي نهاد دانشگاه هستند و تقاضاي مشخصي به عنوان نخبگان جامعه دارند. نمايندگان مجلس به جاي پرداختن به آسيب هاي جدي حوزه علم و دانشگاه که در پي حضور عناصر غيردانشگاهي در راي وزارت علوم، ايجاد شده است، به دنبال مسايلي هستند که جهت گيري غيرعلمي و بعضا سياسي را تداعي مي کند. بعضا ديده شده که برخي عناصر افراطي - که در ميان خود اصولگرايان، قابل پذيرش نيستند- علاقه مند به تحميل مسايلي به وزراي معرفي شده هستند که دور از شان وزارت و متضاد با خواست مردم براي تغيير است که در 24 خرداد، به روشني به همگان اعلام کردند.



 نگارنده به سبب تجربيات دانشگاهي و مديريت در اين حوزه و همچنين افتخار حضور در کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ششم براي پيگيري نيازهاي دانشگاه، آقاي دکتر توفيقي را کارشناسي متعهد، اخلاق مدار، قانون مدار و آشنا به نيازها و ضرورت هاي فضاي علمي کشور مي شناسد. وي از معدود افرادي است که بر جزيي ترين مسايل دانشگاه هاي کشور، مسلط است. با وجود اينکه در اين هشت سال در مسووليت قرار نداشت، در جلسات استادان گزارش هايي ارايه مي کرد که بسيار به روز بود. وقتي کسي اينچنين چالش ها را مي داند و مسير به سوي پيشرفت را مي شناسد چرا مي خواهند کشور را از حضور وي بي نصيب بگذارند؟ ويژگي آقاي دکتر توفيقي، سياسي عمل نکردن است. اصولگرايي ايشان را مي توان در دستورات و پيگيري هاي اخير درخصوص رياست دانشگاه علامه، دانشجويان ستاره دار، وام هاي دانشجويي و بورسيه و... مشاهده کرد. او براي کسب راي اعتماد، حاضر به گذشتن از آنچه ضرورت و نياز جامعه دانشگاهي مي داند، نشده است. دانشجويان ستاره دار، هشت سال از بهترين سال هاي عمر خود را فقط به دليل داشتن عقيده اي متفاوت و انتقاد از برخي مسايل، از دست دادند و دستور توفيقي بيانگر آن است که حاضر نيست حتي يک ساعت ديگر بر رنج فرزندان اين مردم که با هزاران اميد و آرزو وارد آزمون تحصيلات تکميلي شدند افزوده شود. دستور دکتر توفيقي و ايجاد کميته اي براي پيگيري وضعيت استادان و دانشجويان، تلاش براي جبران حق ضايع شده است که «ديگران»، بر فضاي علمي تحميل کردند. ايشان علاوه بر تشکر و سپاس همه ما دانشگاهيان و مردم، اجر اخروي اين تصميم قانوني و خداپسندانه را خواهند برد. بايد از چنين افرادي با عزت، دعوت کرد تا مسووليت وزارت علوم را بپذيرند. نتيجه رويکردهاي غيرعلمي دولت سال هاي اخير، امروز براي همه مردم آشکار شده است و ذره ذره زندگي آنان را تحت تاثير قرار داده است. مردم مي خواهند فرزندانشان در فضاي علمي شايسته ايران و ايراني تحصيل کنند و با توجه به پتانسيل هاي عظيم جامعه دانشگاهي کشور، حضور فردي که بتواند اين توانايي را بالفعل کند مي تواند، آب رفته را به جوي بازگرداند.


منبع: شرق
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
0
1
جناب آقای دکتر توفیقی سلام شما همیشه بسیار دقیق و فعالانه با نیت مردم دوستانه و دانش دوستانه فعالیت نموده اید. لطفا دستور رسیدگی به وضعیت نابه سامان دانشگاه شاهد را صادر فرمایید. متشکرم
بوالفضول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
1
0
افراد دروغ گو و متوهمي اي مانند توفيقي كه راي ملت در سال 88 به آقاي احمدي نژاد را تقلبي مي خواند و در كودتاي نافرجام اربابان غربي خودش بر عليه انقلاب اسلامي شركت كرده است.
شايسته هيچ گونه پست و مقامي در حكومت اسلامي ايران نيست !
و اين مرده سياسي با سخنان آقاي كامبزيا و امثالهم هم زنده نخواهدشد !!!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین