|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۵
به بهانه سانحه تصادف تهران - قم
کد خبر: ۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
معاینه فنی خودروها موضوعی است که بیش از یک دهه در کشور ما شروع شده،ولی با افت و خیز های فروانی همراه بوده است.
یکی از مخاطبان شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید در پیامی برای این شبکه اطلاع رسانی به واقعیتی پیرامون حادثه غمبار تهران - قم اشاره کرده است  . در زیر متن ارسالی این مخاطب را می خوانید .

متاسفانه هفته ی جاری،دوباره خبر تأسف بار،وجدان مردم عزیزمان را به درد آورد."سانحه تصادف در بزرگراه تهران-قم بیش از 80 کشته و زخمی" ودر پی آن ارسال پیام تسلیت روسای قوا و سایر مسئولین...!!!
علت اصلی سانحه از جانب پلیس راهور،نقص فنی لاستیک یکی از اتوبوس ها و نقص در سیستم برق اتوبوس دیگر عنوان گردید.
معمولا تا حدود یک هفته بعد از این سوانح،مصاحبه ها،مقالات و گفتگوهایی صورت می پذیرد،سپس پرونده ویژه ایی در دادستانی گشوده می شود تا روزهایی دیگر و خبر هولناکی دیگر ...
به نظر نگارنده سطور، بررسی کارشناسی دلایل این حوادث  غمبار مهمترین اقدامی است که می بایست توسط مسئولین امر صورت پذیرد، ولی درمان سریع جهت جلوگیری از وقوع مجدد این حوادث،تاکید بیشتر به بحث "معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین" می باشد.معاینه فنی خودروها موضوعی است که بیش از یک دهه در کشور ما شروع شده،ولی با افت و خیز های فروانی همراه بوده است. در مقاطعی نیرو های محترم پلیس، برخوردی  جدی با نداشتن برگ معاینه فنی می نمایند و در زمان هایی مانند همین روزها ،اصلا این موضوع  در جامعه مطرح نمی شود. باز هم چند ماه دیگر با شروع سرما و پدیده ی وارونگی هوا . به تبع آن آلودگی هوای کلان شهرها، موضوع نظارت بر عملکرد موتور اتومبیل ها شاید مطرح شود و باز هم دو باره فراموشی...
این قصه پر غصه سر درازی دارد... امید است نمایندگان محترم مردم در مجلس با تقنین قوانین باز دارنده و همچنین مسئولین محترم ذیربط در خصوص نظارت بر عملکرد و ایمنی فنی خودروها همچون وزارت کشور، سازمان محیط زیست ،پلیس و شهرداری ها با ساماندهی مجدد پانصد مرکز معاینه فنی خودروها در سراسر کشور به گونه ای هدایت نمایند تا انشاالله روزی در کشورمان، هیچ وقت شاهد دیدن و شنیدن چنین حادثه هایی نباشیم.
به امید آن روز ....

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین