|
|
امروز: يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۱
«دیروقت بود. چشمانم را روی هم گذاشتم و خوابم برد اما ناگهان صدای فریادی را شنیدم. آتش همه جا را گرفت. بوی سوخته می‌آمد. اتوبوس از دود پر شده بود.»

 «دیروقت بود. چشمانم را روی هم گذاشتم و خوابم برد اما ناگهان صدای فریادی را شنیدم. آتش همه جا را گرفت. بوی سوخته می‌آمد. اتوبوس از دود پر شده بود.»

اینها را یکی از مسافران اتوبوس تهران – یزد می‌گوید، اتوبوسی که در 28 کیلومتری قم دچار حادثه‌ای فجیع شد. «زهره خان‌محمدی» از شامگاه دوشنبه که دو اتوبوس با هم تصادف کردند و طعمه آتش شدند، در بیمارستان علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) قم بستری است.

او ادامه می‌دهد: «من برای خرید جهیزیه دخترم به تهران رفته و تمام پول‌هایم را هم خرج کرده بودم. داشتم به شهر خودمان برمی‌گشتم که این حادثه اتفاق افتاد. تقریبا همه مسافران خواب بودند فقط صدای زمزمه دو نفری که با هم صحبت می‌کردند به گوش می‌رسید. با شنیدن صدای فریاد از خواب پریدم.

مردی داد کشید: یا خدا بعد ناگهان همه جا آتش گرفت. آتش خیلی زود در تمام اتوبوس پخش شد به نظر یک ثانیه هم طول نکشید. بعد هم انفجار رخ داد. من و چند مسافر دیگر در صندلی‌های بعد از یخچال نشسته بودیم. آنهایی که جلو بودند همان اول فوت شدند. بوی گوشت سوخته در اتوبوس پیچیده بود. ترسیده بودیم. نمی‌دانستیم چه‌کار کنیم. چند نفر که از آنجا رد می‌شدند همین‌که ما را دیدند سریع داخل اتوبوس دویدند و با چکش و وسایل دیگر شیشه‌های عقب را شکستند بعد ما را از اتوبوس به بیرون پرت کردند.

 من کنار جاده منتظر بودم تا آمبولانس مرا به بیمارستان برساند.»یکی از پرستاران بیمارستان علی‌بن ابی‌طالب(ع) قم نیز می‌گوید: «خیلی از زخمیان ترخیص شدند. بیشتر مجروحان دچار شکستگی استخوان‌های پا شده‌اند چون مردم آنها را برای نجات از آتش از پنجره به بیرون پرت کرده بودند البته برخی از آنها نیز به دلیل دودگرفتگی آسیب ریه دارند.»او ادامه می‌دهد: «بعد از وقوع حادثه پسربچه‌ای را در میان مجروحان به بیمارستان آوردند که بسیار آشفته بود وقتی از او پرسیدیم مادرت کجاست جواب داد نمی‌دانم.

 مجروحان دیگر توضیح دادند مادر این کودک با وسیله‌ای، شیشه را شکست و فرزندش را به بیرون پرت کرد اما خودش نتوانست از اتوبوس بیرون بیاید در میان آتش سوخت و فوت شد.»پسری دانشجو که در این حادثه زخمی شده و در بیمارستان نکویی قم بستری است، درباره زمان وقوع حادثه می‌گوید: «داشتم از اصفهان به تهران می‌آمدم همه چیز خوب بود تا اینکه یکدفعه صدای انفجار شنیدم خیلی شدید بود. فکر کردم بمب کنار جاده‌ای منفجر شده است. راننده فریاد زد یا حضرت زهرا.

 اتوبوس تکان شدیدی خورد و همه از روی صندلی‌ها پرت شدیم. بعد همه جا آتش گرفت و یکدفعه اتوبوس منفجر شد. مسافرانی که در قسمت جلو بودند درجا فوت شدند. فقط مسافران قسمت عقب نجات پیدا کردند.»او ادامه می‌دهد: «وقتی ما را به بیمارستان آوردند معلوم بود بیمارستان در حالت آماده‌باش است. به‌سرعت به ما رسیدگی کردند و همه چیز خوب و مرتب بود و حتی از استانداری قم هم آمدند و وضعمان را پرس‌وجو کردند.»

همراه یکی دیگر از مجروحان به نام محمد بناپور که در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری است، می‌گوید: «محمد فعلا نمی‌تواند صحبت کند اما به ما گفت زمان حادثه فقط صدای انفجار شنید. او گفت فقط مسافران قسمت عقب اتوبوس نجات پیدا کردند و بقیه فوت شدند.

منبع:روزنامه شرق
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین