|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۴۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
رئیس جریان صدر عراق از نهادهای بین المللی و نهادهای سازمان ملل خواست در برابر جنگ‌های توجیه ناپذیر آمریکا که بوسیله آن اقدام به اشغالگری می‌کند بایستند.
به نقل از السومریه نیوز، سید مقتدی صدر رئیس جریان صدر عراق با صدور بیانیه‌ای از نهادهای بین المللی و نهادهای سازمان ملل خواست در برابر جنگ‌های توجیه ناپذیر آمریکا که بوسیله آن اقدام به اشغالگری می‌کند بایستند.

وی افزود که دخالت آمریکا در عراق و لو اینکه به خواست دولت عراق هم باشد، مساله‌ای زشت و غیر قابل پذیرش است.

در ادامه این بیانیه آمده است این تنها ملت‌ها هستند که حق تعیین سرنوشت خود را دارند و این سرنوشت می‌تواند سیاسی و بین المللی و دولتی و غیره باشد.

مقتدی صدر افزود آنچه اشغالگران آمریکایی اکنون در عراق انجام می‌دهندو لو این که به خواست دولت عراق هم صورت گرفته باشد، مساله‌ای غیر قابل پذیرش و زشت و محکوم است و در تمام زمینه ها غیر قابل پذیرش است.

رهبر جریان صدر عراق در ادامه از تمام نهادهای بین المللی و نهادهای سازمان ملل خواست در برابر جنگ‌های توجیه ناپذیر آمریکا که بوسیله آنها اقدام به اشغالگری می‌کند بایستند، زیرا گروه‌های دواطلب مردمی قادر به پیروزی بر خرده تروریست ها هستند.

وی افزود: ما در برابر تمام شبه نظامیان زشت صفتی که سعی دارند خود را شبیه داعش و شیوه ننگین آنها کنند می‌ایستیم و به آنها درسی فراموش ناشدنی خواهیم داد،‌ ما اجازه نمی‌دهیم جنگ طایفه‌ای به راه بیفتد بلکه  ارتش عراق این جنگ را برای آزادی خاک کشور رهبری خواهد کرد و تروریست‌ها و دشمنان تمدن این کشور را سرکوب خواهد نمود.

رئیس جریان صدر در ادامه گفت: ما مایل نیستیم ملت‌ها دچار جنگ‌های طایفه‌ای ویرانگر شوند، و حتی مایل نیستیم ملت‌ها گرفتار بار توافقنامه‌های سیاسی یا اختلافات سیاسی شوند که اسرائیل و آمریکا برای سلب آرامش و امنیت از کشورهای اسلامی به آن دامن می‌زنند و در صدد گسترش آن هستند.

وی تاکید کرد که تکریت و الانبار و موصل اکنون اسیر تروریسم شده‌اند و تندروی در این مناطق حاکم شده است و این همان وضعی است که سوریه و یمن و غیره به آن دچار شده اند.

مقتدی صدر در بخش دیگری از این بیانیه آمادگی خود را برای انجام هر گام سیاسی بین المللی برای پایان دادن به مشکلات عراق و خارج از آن اعلام کرد و در این زمینه افزود: من همچنین آمادگی کامل نظامی خود را برای آزادی این مناطقی که نام بردم اعلام می‌دارم اما مایلم صدای اعتدال را بر صدای تندروی برتری دهم.

وی افزود که ارتش  عراق باید زمام امور را به دست گیرد و این امر باید بعد از آزاد‌سازی مناطق با همکاری نیروهای داوطلب شریف مردمی و مجاهدان ملت صورت گیرد.

وی در خاتمه تاکید کرد: باید صدای اعتدال در عراق برتر از هر صدای دیگری باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین