|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۴۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
در نشست سه‌گانه هسته‌ای، ظریف و کری، صالحی و مونیز، عراقچی و روانچی هم با شرمن و اشمیت مذاکره و گفتگو می‌کنند.
رایزنی وزرای امور خارجه ایران و آمریکا با حضور معاونین و روسای سازمان انرژی اتمی دو طرف ساعاتی قبل در لوزان سوئیس آغاز شد. 


بعد از آغاز این جلسه، رایزنی‌ها در قالب سه نشست جداگانه ادامه دارد. 

بر این اساس در این نشست ظریف و کری به عنوان وزرای خارجه ایران و آمریکا، صالحی و مونیز به عنوان روسای سازمان انرژی اتمی، عراقچی و روانچی هم با شرمن و اشمیت در سطح معاونین مذاکره  و گفتگو می‌کنند. 
 
شایان ذکر است؛ دور جاری مذاکرات هسته‌ای از امروز در لوزان سوئیس بین مقامات ایران و غرب آغاز شده است و تیم هسته‌ای کشورمان به این منظور شب گذشته وارد سوئیس شدند. 
 
 سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه کشورمان در آغاز این دور با معاون وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کردند.
 
گفتنی است؛ روز گذشته مجید تخت روانچی عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در جمع خبرنگاران، با اشاره به مذاکرات اخیر اظهار داشت: مذاکرات خوبی داشتیم و اکنون به مرحله‌ای رسیدیم که نیاز به تصمیم‌گیری جدی دارد و امیدوارم طرف مقابل بتواند تصمیم مناسبی بگیرد.
 
همچنین «علی اکبر صالحی» در حاشیه مراسم ترحیم والده رییس‌جمهور در جمع خبرنگاران، در ارزیابی از مذاکرات اخیر ایران با 1+5در لوزان سوئیس اظهار کرد: این دور از مذاکرات خوب بوده و روندی رو به جلو داشته است
 
مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان بیش از دو سال است که برای دستیابی به توافقی همه جانبه درباره برنامه هسته ای ایران جریان دارد.

طرفین مذاکره کننده برای دستیابی به یک توافق سیاسی تا قبل از 31 مارس (11فروردین) و رسیدن به توافقی جامع در ارتباط با جنبه‌ای فنی این موضوع تا 30 ژوئن (9 تیر) امیدوارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین