|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
تا تاریخ برگزاری مجمع عمومی ، صنوف عضو خانه‌ی سینما برای قانونی شدن، مدارک‌شان را به وزارت ارشاد تحویل می‌دهند تا رسید دریافت کنند.
رییس هیات مدیره‌ی خانه‌ سینما درباره‌ی آخرین وضعیت برگزاری مجمع عمومی این تشکل صنفی گفت: منتظریم تا سازمان سینمایی،سه نفر ناظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را معرفی کند.

فرهاد توحیدی ادامه داد: به محض اینکه ناظران وزارت ارشاد معرفی شوند،تاریخ برگزاری مجمع عمومی اعلام خواهد شد.

به گفته‌ی او؛ تا تاریخ برگزاری مجمع عمومی ، صنوف عضو خانه‌ سینما برای قانونی شدن، مدارک‌شان را به وزارت ارشاد تحویل می‌دهند تا رسید دریافت کنند.

حجت‌الله ایوبی رییس جدید سازمان سینمایی درحاشیه‌ی بازگشایی خانه‌ی سینما تاکید کرد: به تفاهم‌نامه قبلی پایبندیم. در این توافقات آمده بود تمام اصنافی که تشریفات قانونی فعالیت را طی نکرده‌اند باید مدارک‌شان را به وزارت ارشاد تحویل دهند و آن‌ها می‌توانند با در دست داشتن رسید تحویل این مدارک در مجمع عمومی شرکت کنند. تفاهم دوم هم درباره تشکیل مجمع عمومی به منظور تصویب اصلاحات لازم روی اساسنامه بود. در واقع در این مجمع اساسنامه اصلاحی که بهانه‌ای برای بستن خانه سینما شد، تصویب و به امضاء خواهد رسید و هیأت مدیره جدید براساس آن انتخاب خواهند شد.

او در پاسخ به پرسشی درباره صنف‌های ساخته شده در ماه‌های پایانی دولت دهم و همچنین شرکت آن‌ها در مجمع عمومی فوق‌العاده خانه سینما گفت: اصنافی که عضو خانه سینما هستند، می‌توانند در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت کنند. قرار است از روز شنبه با اصناف، هیأت مدیره خانه سینما و همچنین طرفین این موضوع جلسه بگذاریم تا نحوه برگزاری مجمع عمومی را مشخص کنیم، در هر صورت اطلاعات دقیق‌تری در این باره منتشر خواهد شد.

معاون وزیر ارشاد در عین حال با تأکید بر اینکه ملاک برگزاری مجمع عمومی، اساسنامه فعلی خانه سینماست، گفت: ملاک ما اساسنامه فعلی خانه سینماست و تا در مجمع عمومی، اساسنامه اصلاحی تصویب نشود نمی‌توانیم فراتر از اساسنامه فعلی عمل کنیم. در هر صورت قرار است یک یا سه ناظر از سوی وزارت ارشاد از ابتدای هفته آینده در خانه سینما مستقر شده و بر برگزاری مجمع عمومی نظارت داشته باشند. در هر صورت فصل‌الخطاب تمام حواشی، مجمع عمومی خواهد بود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین