|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
فستیوال بین المللی فیلم تورنتو، یکی از مهم ترین جشنواره های سینمایی آمریکای شمالی در شب گشایش با نمایش فیلم « رکن پنجم » آغاز شد.

فستیوال بین المللی فیلم تورنتو، یکی از مهم ترین جشنواره های سینمایی آمریکای شمالی در شب گشایش با نمایش فیلم « رکن پنجم » با موضوع جنجال برانگیز ویکی لیکس و پایه گذار آن جولین آسانژ شروع قدرتمندی داشت.

فیلم شخصیت جولین آسانژ را به نمایش می گذارد. شخصیتی که از دیدگاه بیل کاندون کارگردان «رکن پنجم» مردی است که از افشای اسرار محرمانه هیچکس جز خود ابایی ندارد.

آقای کاندون در این مورد می گوید:«موضوع ویکی لیکس چنان حائز اهمیت است که برای یکایک ما احساس مسئولیتی بوجود می آورد که تا حد امکان تصویری کامل از آن به دست بدهیم. تماشای وقایع مربوط به ادوارد اسنودن در ماه های گذشته به طور غریبی به وقایع فیلم و ماجرای آسانژ نزدیک است.»

این فیلم به کارگردانی «بیل کاندون» محصول کمپانی صهیونیستی «دریم ورکس» است.

به گفته «جولیان آسانژ»، مؤسس سایت «ویکیلیکس»، فیلم «رکن پنجم» دروغ پردازی جدید هالیوود علیه ایران و برنامه های هسته ای آن است.این فیلم شعله‌های حمله به ایران را داغ تر می‌کند. میلیون‌ها دلار هزینه می‌شود تا این آتش را شعله‌ورتر کند.

نمونه هایی از دروغ پردازی در این فیلم از زبان آسانژ:

صحنه اول این فیلم مرکزی نظامی در ایران را در حالی نشان می دهد که ایرانی ها در حال کار برای ساختن بمب هسته ای هستند.می خواهم بدانم آخر چنین ماجرایی با ساختن فیلم درباره ویکیلیکس چه ارتباطی دارد؟

در صحنه دیگری از این فیلم یک دانشمند علوم هسته ای ایران در شهر قاهره با یک مامور سازمان سیا در حال مذاکره درباره این موضوع است که ایران طی شش ماه آینده نمونه بمب هسته ای خود را آزمایش خواهد کرد. خود دستگاه های اطلاعاتی آمریکا به خوبی می دانند که ایران در حال حاضر برنامه های هسته ای تسلیحاتی ندارد.

امسال بیش از ۲۸۸ فیلم بلند داستانی و ۷۸ فیلم کوتاه و مستند از کشورهای مختلف جهان در جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد. از جمله فیلم تازه ای به نام «آگوست: محله اوساج» در بخش گالا که برداشتی است از کتاب برنده جایزه پولیتزر تریسی لتس با شرکت مریل استریپ و جولیا رابرتز درباره مشکلات روابط یک مادر و دختر.

در فستیوال بین المللی فیلم تورنتو معمولا جایزه ای اهدا نمی شود اما فیلم های شرکت کننده و سینماگران حاضر در جشنواره امتیازهایی کسب می کنند که می تواند در مسیرحرفه ای آن ها به شدت تاثیر گذار و تعیین کننده باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین