|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۴۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخارست و رییس اتاق بازرگانی و صنایع رومانی در نشستی بر گسترش روابط و همکاری های اقتصادی و تجاری و بالا بردن تبادلا کالا میان دو کشور تاکید کردند.
از سفارت کشورمان در رومانی، حمید معیر روز چهارشنبه در دیدار با سارین دیمیتریو به فرصت بوجود آمده در شرایط بین المللی جهت استفاده طرف رومانیایی به منظور افزایش حجم مبادلات اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و خواهان استفاده حداکثری از ظرفیت و امکانات بالای دو کشور دراین رابطه شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخارست همچنین به پیشرفت های کشورمان در سالیان اخیر در زمینه های مختلف علوم از جمله سلول های بنیادی ، فنآوری نانو، شیمی، صنایع نظامی و فناوری صلح آمیز هسته ای و ... اشاره کرد و گفت : این نوآوری ها بدون اتکا به کشورهای دیگر صورت گرفته است.

سارین دیمیتریو رییس اتاق بازرگانی رومانی نیز در این دیدار به تشریح فعالیت های اتاق بازرگانی بخارست پرداخت و امکانات بالای دو کشور را در زمینه های مختلف اقتصادی مورد تاکید قرار داد.

دیمیتریو افزود: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ امکانات تجاری کاملا شناخته شده است و امیدواریم که با تنظیم قرار داد همکاری بین اتاق های بازرگانی دو کشور بتوانیم این ظرفیت ها را فعال ساخته و در جهت منافع دوکشور بهره برداری کنیم.

وی همچنین به علاقمندی رومانی برای افزایش همکاری های دو جانبه با کشورمان اشاره کرد و گفت: سوابق همکاری ها حکایت از آن دارند که زمینه بسیار خوبی برای گسترش روابط تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و رومانی وجود دارد .

وی همچنین از تجار و صاحبان صنایع جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد تا با ایجاد نمایشگاهی از تولیدات متنوع کشورمان به معرفی وتبلیغ آنها در رومانی اقدام کنند.

گسترش همکاری های دانشگاهی و صنعت جهانگردی میان جمهوری اسلامی ایران و رومانی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بودند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین