|
|
امروز: شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۴۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
حضور اعراب در انتخابات اسرائیل به اندازه‌ای بوده که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از یهودیان راست‌گرا درخواست کرده برای رقابت با آنها هرچه سریعتر پای صندوق‌های رای حاضر شوند.
هشدار نتانیاهو نسبت به مشارکت غیرمنتظره اعراب در انتخابت رژیم صهیونیستی بیانگر این مسئله است که وی خطر را به مراتب جدی‌تر از قبل احساس کرده است.

وی دراین‌باره گفت: مشکل رای دادن اعراب نسبت، بلکه حمایت مالی دولتهای خارجی از سازمان‌های غیردولتی برای تحریک اعراب و شرکت در انتخابات است.

نتانیاهو با تکیه بر همین موضوع از یهودیان راست‌گرا خواست تا در پای صندوقهای رای حاضر شده و به او رای بدهند. هرچند از 6.2 میلیون عرب اسرائیلی تنها 1.7 میلیون نفر مجاز به شرکت در انتخابات هستند اما همین تعداد نیز نگرانی شدید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به همراه داشته است.

مشارکت از بین 5.88 میلیون نفر از افراد حائز شرکت در انتخابات تا ظهر امروز حدود 26 درصد بوده است. این میزان مشارکت همانند دوره‌های گذشته بوده است اما در بین 20 درصد اقلیت عرب که همواره مشارکت بالایی در انتخابات نداشته‌اند درصد بالایی در پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند که با توجه به مخالفت آنها با سیاستهای نتانیاهو به نظر می‌رسد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خطر را احساس کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین