|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۴۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
مظلومی اضافه کرد: این جا، جای جایش خاطرات خودش را دارد و مردم آن سال‌ها مقاومت​ کردند. پدرم همیشه می​گفت که قهرمان اصلی و واقعی کسانی هستند که تا پای جان از آبادان دفاع کردند.
آیین رونمایی از تندیس غلامحسین مظلومی روز یک‌شنبه در آبادان برگزار شد.

 این مراسم با حضور فرزند و همسر غلام‌حسین مظلومی، ​رییس شورای شهر، شهردار، امام جمعه و رییس اداره ورزش و جوانان آبادان برگزار شد.

در این مراسم امیر مظلومی، فرزند غلامحسین مظلومی با بیان این‌که همه مسوولان ورزش نشان دادند که هیچ موقع نام پیشکسوتان فراموش نمی​شود، اظهار کرد: ما امروز این جا آمدیم که یادمان باشد مردی در فوتبال وجود دارد که زمانی که صحبت از فوتبال آبادان می​شد، اسمش بر زبان می​آمد و این به خاطر فوتبالش نبود، بلکه او همیشه خوش​نام بود و یک عمر به بزرگتر خود احترام گذاشت و این اخلاق را به ما هم می‌آموخت.

وی ادامه داد: خیلی خوشحالم با مادرم که 50 سال در این شهر خاطره داشت، به آبادان آمدم. یک خاطره از پدرم می​گویم و آن هم این است که قبل از فوت پدرم بسیار به او اصرار شد که به آبادان بیاید تا از او تقدیر شود و تندیسی از او ساخته شود اما او همیشه به ما می​گفت یادمان باشد که شهیدان جان خودشان را دادند تا آبادان زنده بماند.

مظلومی اضافه کرد: این جا، جای جایش خاطرات خودش را دارد و مردم آن سال‌ها مقاومت​ کردند. پدرم همیشه می​گفت که قهرمان اصلی و واقعی کسانی هستند که تا پای جان از آبادان دفاع کردند.

به گزارش ایسنا، مظلومی سپس در جمع خبرنگاران از احساس خود بعد از رونمایی از تندیس پدرش، گفت: فقط می​توانم از زحمات آقای شیرازی، ​شهردار آبادان که واقعا زحمت کشیدند و این حرکت پسندیده را انجام دادند، تشکر کنم. به هر حال هیچ موقع یادمان نمی​رود که آبادان اسمش با فوتبال عجین شده است و اما می‌دانیم که پدرم هر چند در زمان کوتاه اما برگی از فوتبال ایران بوده است.

وی ادامه داد: این که زحمت کشیدند و قدر این پیشکسوت را دانستند، از آن ها سپاسگزارم. امیدوارم که این حرکت بابی شود برای تمام مردم و تا این افراد زنده هستند، قدرشان را بدانند. می‌خواهم یک نکته را هم بگویم که درست است پدر من برای این شهر و کشور زحمت کشید اما این شهر همیشه اسمش به خاطر شهدایی که خون‌شان را برای دفاع از کشور دادند تا مردم به راحتی زندگی کنند، زنده خواهد بود.

، این تندیس توسط محمد سالاریان طی مدت پنج ماه ساخته و در ورودی استادیوم تختی آبادان نصب شد.

غلامحسین مظلومی، بازیکن آبادانی باشگاه استقلال و تیم‌ملی فوتبال که به مدت 15 سال رکورددار گلزنی در سطح ملی ایران بود، بعد از دو سال مبارزه با سرطان، آبان ماه امسال و در سن 65 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین