|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۴۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶
رئیس سابق موساد در سخنانی گفت اگر نتانیاهو در زمان مسئولیت وی به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کرد، از سمت خود استعفا می‌داد.
"مئیر داگان" رئیس سابق موساد طی سخنانی گفت در صورتی که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل در زمانی که وی مسئولیت داشت به ایران حمله می‌کرد، از سمت خود استعفا می‌داده است.

]چند روز پیش نیز رئیس سابق موساد در جمع نزدیک به 50 هزار نفر از مخالفان سیاستهای نتانیاهو در تل‌آویو اعلام کرد که اسرائیل با بدترین بحران از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی مواجه شده است.

مئیر داگان، رئیس سابق موساد در سخنرانی خود از عدم دوراندیشی و ناتوانی کابینه در مدیریت صحیح اسرائیل در بین دشمنانی انتقاد کرد که این رژیم را محاصره کرده‌اند.
داگان دراین باره گفت که اسرائیل از سوی دشمنان متعددی محاصره شده است اما این دشمنان نیستند که وی از آنها هراس دارد. به گفته وی نتانیاهو فردی است که به واسطه اتخاذ سیاستهای نادرست باید نگرانش بود.

این مقام سابق صهیونیستی درعین حال تاکید کرد که سیاستهای نتانیاهو اسرائیل را به انتهای جاده رویای صهیونیست هدایت خواهد کرد. وی با انتقاد از سیاستهای نتانیاهو در جنگ غزه که منجر به کشته شدن 2200 فلسطینی و 70 صهیونیست شد گفت: ما در جریانی که به هیچ دستاورد دیپلماتیکی دست نیافتیم هزینه سنگینی پرداختیم. این اتفاقی بود که تنها شمارش معکوس برای جنگی دیگر را به تعویق انداخت.

داگان در ادامه با انتقاد از سیاستهای داخلی نتانیاهو نیز اعلام کرد: تحت رهبری او روابط ما با آمریکا به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. وضعیت سیستم بهداشت ما مناسب نیست. قیمت مسکن یک رکورد جدید را تجربه کرده است. شکاف‌های اجتماعی اقتصادی درحال افزایش است. از هر سه کودک اسرائیل یک نفر فقیر است. 40 درصد از اسرائیلی‌ها از پس هزینه‌های اقتصادی خود برنمی‌آیند.

انتقادات از بنیامین نتانیاهو درحالی شدت یافته که شهرک‌نشینان اسرائیلی در 17 مارس برای شرکت در انتخابات سراسری راهی صندوق‌های رای خواهند شد و نتانیاهو قصد دارد برای چهارمین بار به عنوان نخست‌وزیر این رژیم انتخاب شود. نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از رقابت شانه به شانه  و نزدیک هرتزوگ و نتانیاهو در انتخابات است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین