کد خبر: ۴۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
رقابت های جایزه بزرگ قهرمانی سرعت سال 93 جمعه 15 اسفند ماه در پیست آزادی تهران برگزار گردید.
مسابقات پایانی امسال که پیست آزادی تهران میزبان آن بود رقابت جایزه بزرگ سال  کشور بود که با هیجان غیر قابل وصف و حمایت همه جانبه علاقه مندان به رشته اتومبیلرانی جمعه ۱۵ اسفند ماه بر گزار شد.

 در این رقابت هاکه بصورت زنده از شبکه جهانی ورزش نیز پخش می شد رانندگان در ۸ کلاس مختلف شرکت کردند که رقابت خودروهای آزاد نیز در آن گنجانده شده بود.

 در رقابت اول خودرو های پژو ۴۰۵ در کلاس ۱۸۰۰ صف آرایی کردند که در پایان مهرداد صفری بر سکوی نخست ایستاد و علی اکبر مقیمی و محسن مغرون جایگاه دوم و سوم را از آن خود کردند .

 رقابت بعدی به BMW های غول آسا اختصاص داشت که در کلاس سری ۳ عباس پورمحمد لو و رضا محمود زاده در جایگاه های دوم و سوم قرارگرفتند و رتبه اول به مرتضی شاد فرخ رسید .

همچنین در کلاس سری ۵ امیر حسین شبستری اول شد تا دیگر رقبای وی علیرضا حیدری و حمید صحتی به ترتیب دوم و سوم شوند.

کلاس بعدی که به دلیل حضور دو راننده خانم توجهات زیادی راجلب کرد کلاس پراید استاندارد بود که در آن ارسلان علیزاده قهرمان شد و فرهاد حسینیان بر سکوی دوم ایستاد و وحید عطایی سوم شد.

رقابت دیگر کلاس بی پی جی تی(bpgt) که رقابت دو برادر نادر و فرهاد جعفری برای کسب جایگاه نخست جذابیت آن را دوچندان کرده بود ولی در پایان این فرهاد جعفری بود که از خط پایان سریعتر عبور کرد و اول شد و فرزاد خدایاری و احمدرضا افشاری دوم و سوم شدند.

بازهم تصادف و در پی آن اخراج و اعتراض این معرفه کلاس ۲۰۶ است که علاقمندان و شرکت کنندگان زیادی دارد شروین یگانه بعد از قهرمانی در تمام راندها وعبور از خط پایان در این رقابت قهرمان سال شد و فرهاد شاهرخی و امیر حسین شبستری به مقام دوم و سوم رسیدند.

کلاس ششم و هفتم به ترتیب با صف آرایی خودروهای ۱۴۰۰ و ۱۶۰۰ GT برگزار شد که اتفاقا شرکت کنندگان بیشتری هم نسبت به دیگر رقابت های برگزار شده در طی سال داشتند و درآخر با ایستادن بر سکوی نخست قهرمان همیشگی این دو کلاس سیامک موسوی به پایان رسید و به ترتیب مجید استین نژاد و رحمان کوراتی در کلاس ۱۶۰۰ و رحمان کوراتی ، هومن موسوی در کلاس ۱۴۰۰ به مقام های دوم و سوم رسیدند.

 کلاس بعدی خودروهای ۲۰۰۰ GT بود که با ۹ خودرو برگزار شد و در پایان بهرام اژدر قهرمان شد و مجید استین نژاد دوم و میلاد آذری سوم شدند .

آخرین کلاس از سری مسابقات جایزه بزرگ سرعت سال ۹۳ کلاس آزاد بود که با ۷ خودرو برگزار شد این کلاس به دلیل توان بالای خودروها و متفاوت بودن آنها از لحاظ ظاهری جوانان زیادی را به خود جذب کرده است در این کلاس سکوی قهرمانی سال به جواد مهدیه از البرز و سکوی دوم نیز به حمید کیانی از تهران رسید تا نادر جعفری که با خودرو پی کی خود در این رقابت شرکت کرده بود سوم شود .

 بدین ترتیب قهرمانان کلاس های مختلف در رشته پر هیجان سرعت اتومبیلرانی مشخص شدند تا پرونده رقابت های اتومبیلرانی سال ۹۳ بسته شود .

 در پایان مراسم اهدای جوایز از مسئولان برگزاری مسابقه های مختلف، تیم های اجرایی ، داوران و دیگر عوامل توسط فدراسیون قدرانی شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین