|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۳۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: حدود 19 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار در سال جاری توانمند شده و از چرخه حمایتی مستقیم این سازمان خارج شدند.
حبیب الله مسعودی فرید روز جمعه در حاشیه آیین پایانی 'همایش ملی تخصصی بازآفرینی پایدار و محله های هدف شهر سبزوار' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شمار زنان سرپرست خانوار زیر پوشش این نهاد را حدود 190 هزار نفر عنوان کرد.

وی اظهار کرد: 50 هزار نفر از این تعداد بیش از 60 سال دارند که در فرآیند اشتغال وارد نمی شوند.

وی با بیان اینکه 30 هزار زن سرپرست خانوار در کشور در نوبت دریافت مستمری هستند، افزود: این افراد به نوبت جایگزین کسانی می شوند که از چرخه حمایتی خارج شده اند.

وی رویکرد سازمان بهزیستی را توانمندسازی مددجویان خواند و گفت: همه افراد، گروهها، سازمان های مردم نهاد، مسوولان دستگاه های اجرایی و محلی باید برای تحقق این رویکرد تلاش و همکاری کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه توانمندسازی اظهار کرد: در حوزه اجتماعی بهزیستی شامل گروه های زنان سرپرست خانوار، کودکان خیابانی، زنان آسیب پذیر و فرزندان تحت سرپرستی، شاخص های توانمندسازی با نیازسنجی در همه گروهها در حال انجام است.

وی افزود: در این راستا سامانه نرم افزاری این سازمان راه اندازی شده و تمام اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال، توانمندسازی و سایر موارد از طریق این سامانه رصد می شود.

مسعودی فرید گفت: هم اکنون بیش از 700 گروه از زنان سرپرست خانوار و سایر گروههای نیازمند نیازسنجی شده و برنامه ریزی در زمینه توانمند سازی اقتصادی آنان در حال اجرا است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی به کودکان زیرپوشش نیز اشاره کرد و افزود: 23 هزار کودک در کشور زیر نظر این سازمان هستند که 13 هزار و 500 نفر آنان در خانواده ها با عنوان فرزندپروری و امین موقت زندگی می کنند و 9 هزار و 500 نفر نیز در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین