|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۶
کد خبر: ۳۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
رایس افزود: تصمیمات این دو نفر نه تنها مایه تاسف، بلکه مخرب است. این مساله همواره دو حزبی بوده است. ما باید آن را به همان روش حفظ کنیم.
سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا، سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در کنگره آمریکا مخرب و عامل فروپاشی روابط واشنگتن و تل آویو دانست.

به گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، رایس سه شنبه شب در گفت و گو با چارلی رز روزنامه نگار و مجری سرشناس آمریکایی گفت: موافقت نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره طی ماه آینده، تاثیر مخربی در ماهیت روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد داشت.

وی گفت: ما خوشبخت بوده ایم که سیاست در روابطمان تزریق نشده است. اما آنچه که در چند هفته گذشته رخ داد بواسطه دعوت انجام شده توسط رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و پذیرش آن توسط نتانیاهو در دو هفته مانده تا انتخابات، موجب تزریق درجه ای از جانبداری و تعصب گرایی در این روابط شده است.

رایس افزود: تصمیمات این دو نفر نه تنها مایه تاسف، بلکه مخرب است. این مساله همواره دو حزبی بوده است. ما باید آن را به همان روش حفظ کنیم.

نتانیاهو در اواخر ژانویه (دی - بهمن) گذشته، دعوت جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را برای سخنرانی در کنگره در اواسط ماه فوریه (بهمن) پذیرفت.

وی سپس خواستار تعویق این سخنرانی تا سوم مارس (12 اسفند) شد که برای شرکت در اجلاس سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی (آیپک) در واشنگتن حضور می یابد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نامه ای به دمکرات های سنای آمریکا مدعی شده است قصد دارد طی سخنرانیش در کنگره و آیپک، بر موضوع نگرانی شدید تل آویو از توافق احتمالی بر سر برنامه هسته ای ایران متمرکز شود.

رایس با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1 + 5 گفت: ایرانی ها قادر نخواهند بود در عرض یک روز کسی را متقاعد کنند که برنامه غنی سازی را متوقف کرده اند. آنها می خواهند به مرور زمان ثابت کنند که در حقیقت به تعهداتشان پایبند هستند. بنابر این این یک روند مرحله ای خواهد بود.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین