|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۳۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: استقبال گردشگران اروپایی از اصفهان رو به افزایش است.
« فریدون الهیاری » روز دوشنبه در جلسه شورای اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: آمار گردشگران خارجی در اصفهان در سال 91، 67 هزار نفر و در سال 92، 110 هزار نفر بوده است.

وی افزود: این درحالیست که آمار گردشگران خارجی در 9 ماه امسال به 160 هزار نفر افزایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تقویت زیرساخت های صنعت گردشگری در این استان را ضروری دانست و افزود: استان اصفهان با دارابودن 107 هزار کیلومتر وسعت و آب و هوای چهار فصل با برخورداری از هزاران اثر تاریخی و فرهنگی در بین 10 شهر پرجاذبه جهان قراردارد از اینرو توسعه اماکن گردشگری اصفهان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی به درآمد ارزی صنعت گردشگری و نقش آن در تقویت اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت مسئله اقتصاد مقاومتی، میراث فرهنگی از محورهای توسعه استان اصفهان است .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان توجه به صنعت گردشگری را گره گشای مشکلات اقتصادی کشور دانست و افزود: 98 منطقه گردشگری در استان اصفهان مصوب شده است که با کمک بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این بخش، از مناطق گردشگری اصفهان برای توسعه استان بهره برد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 20 هزار اثر شناخته شده میراثی در استان اصفهان وجود دارد، افزود: از این تعداد یکهزار و 800 اثر ثبت ملی و چهار اثر ثبت جهانی شده است.

الهیاری با اشاره به اینکه سه اثر در حوزه قنات نیز از استان اصفهان در نوبت ثبت جهانی قرار دارد ، افزود: چهار اثر تاریخی از 17 اثر کشور که به ثبت یونسکو رسیده است در استان اصفهان قرار دارد.

وی از اصفهان به عنوان پایتخت صنایع دستی ایران و جهان نامبرد و افزود: دو سوم صنایع دستی ایران و یک سوم صنایع دستی جهان در استان اصفهان وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه این استان نامزد شهر گردشگری جهان اسلام در سال 2017 است، افزود: 156 آژانس مسافرتی در استان اصفهان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه 250 پروژه مرمتی برای استان اصفهان تعریف شده است، تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان توان مرمت همه آثار تاریخی این استان را ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در ادامه بودجه میراث فرهنگی در شهرستان ها را کافی ندانست و از فرمانداران خواست برای افزایش اعتبارات ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان های استان تلاش کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین