|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵
کد خبر: ۳۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲
یک دیپلمات سابق هندی اعلام کرد: نظام تک قطبی جهانی مورد ادعای آمریکا از مدتها پیش از بین رفته است اما واشنگتن نمی خواهد این واقعیت را بپذیرد.
ملکولانگارا بهادراکومار دیپلمات سابق و کارشناس سیاسی هندی روز یکشنبه در مقاله ای که بخشی از آن در خبرگزاری روسیا سگودنیا منتشر شده خاطرنشان کرد: نظام تک قطبی جهانی از بین رفته است و آمریکا سعی دارد با خصومت جویی در وهله اول علیه روسیه بر این واقعیت سرپوش بگذارد.

وی افزود: مناقشه اوکراین نشان داد که آمریکا تا چه اندازه از حل مسایل مهم جهانی ناتوان است و نمی تواند مانند سابق خواسته های خود را به کرسی بنشاند.

بهادراکومار که از کارشناسان پورتال خبری Strategic Culture Foundation است ،در مقاله خود به اشتباه آمریکا و غرب در مساله اوکراین اشاره کرد و نوشت: آمریکا در محاسبات خود در اوکراین اشتباه کرده و سعی دارد با اتهام زنی به روسیه، این واقعیت را پنهان کند.

وی ادامه داد: اروپا پیش از آمریکا به مداخله در امور داخلی اوکراین پرداخت اما واشنگتن به سرعت برای سرنگونی حکومت یانوکوویچ اقدام کرد و به هیچ وجه عواقب اقدامات خود را در اوکراین نسنجید.

کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد در حال حاضر این سوال مطرح است که محاسبات نادرست واشنگتن به جنگ تمام عیار در اوکراین منجر خواهد شد.

وی افزود: اوباما به عنوان رییس جمهوری آمریکا در وهله اول نباید نگران سرنوشت نظام تک قطبی جهانی شود بلکه باید مراقب باشد تسلیم طرح های خصومت طلبانه و کوته بینانه جناح جنگ طلب آمریکا که برای تشدید مناقشه در اوکراین تلاش می کند نشود.

به گزارش رسانه های روسی، برخی از مقامهای آمریکایی به ویژه جناح نئومحافظه کار و جمهوریخواهان حاکم بر کنگره و سنا خواهان ارسال سلاح های مرگبار به اوکراین هستند.

در این گزارش ها گفته شده است هر چند که اوباما تاکنون با این خواسته موافقت نکرده اما آمریکا مقادیری تسلیحات ازجمله تسلیحات ردیابی و شناسایی مواضع خمپاره انداز را به اوکراین تحویل داده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین