|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۷
کد خبر: ۳۸۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که این امتیاز متعلق به مردم ما هست و هیچ مردمی روی کره زمین از این امتیاز برخوردار نیستند، یادآور شد: این از برکات ولایت فقیه وابسته به ولایت بقیه الله در این کشور هست که سال را با بیانات رهبر آغاز می‌کنیم که سکینه و آرامش کامل بر دل و قلب و مغز مردم ایجاد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: امروز دیگر برای استکبار جهانی هیچ سیط و سلطه‌ای نمانده و همه چیزشان را از دست داده‌اند اما متأسفانه برخی روی مسئله «تحریم اقتصادی» حساب می‌کنند و در کشور ما نیز عده‌ای کوتاه فکر زمزمه‌اش را تکرار می‌کنند.
 
به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در نخستین نمازجمعه سال 1403 که مصادف با یازدهم ماه مبارک رمضان ایراد شد، با اشاره به سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: همه ساله این امتیاز برای مردم این کشور و این ملت وجود دارد و آن، افاضات راهبردساز و رهنمود آفرین مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال است که آرامش کاملی برای تمام مردم ما در ابعاد و شرایط مختلف ایجاد می‌کند.
 
وی ادامه داد: این که در اول هر سال با رهنمودهای ولایی مقام معظم رهبری، مسیر حرکت برای مدیران کشور و تکلیف برای مردم ما مشخص می‌شود، مردم آرامش پیدا می‌کنند و این آرامش در ابتدای هر سال از نعمت‌های خاص پروردگار است که به برکت حاکمیت ولایت الهی در کشور ما به وجود می آید.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که این امتیاز متعلق به مردم ما هست و هیچ مردمی روی کره زمین از این امتیاز برخوردار نیستند، یادآور شد: این از برکات ولایت فقیه وابسته به ولایت بقیه الله در این کشور هست که سال را با بیانات رهبر آغاز می‌کنیم که سکینه و آرامش کامل بر دل و قلب و مغز مردم ایجاد می‌کند.
 
وی ابراز کرد: معمولأ سال که جدید می‌شود، در ذهن همه می‌آید که یک تصویر از همه سختی‌ها و آرامش‌هایی که در مسائل شخصی و اجتماعی در سال گذشته برای آنان به وجود آمده، شکل می‌گیرد، اینجاست که می‌گویند امسال گذشت، در سال جدید بازهم همان سختی‌ها و شدائد در زندگی وجود دارد یا می خواهد درست شود؟ وقتی رهنمود خط ساز مقام ولایت در برابر بینش مردم ما در چنین حالتی قرار گرفت، مردم آرام می‌شوند که امسال بناست یک تحول اتفاق بیفتد.
 
 علم‌الهدی به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تلخی‌هایی داشتیم که فرمودند تلخ‌ترینش برای ما، فجایع سوء و جریان‌هایی بود که صهیونیست‌های جنایتکار در غزه برای برادران و خواهران مسلمان ما به وجود آوردند، به تعبیر مقام معظم رهبری، جریان غزه جزو تلخ‌ترین مسائل ما در زندگی سال گذشته بود.
 
وی با بیان این‌که غزه باعث تحولی شد که تاریخ را عوض کرد، افزود: شاید با هیچ وسیله‌ای جز این اتفاق نمی‌شد چنین تحول عمیق و عظیم تاریخی به وجود آورد که آبروی آمریکا و استکبار در مقابل همه ملت‌ها و انسان‌ها حتی انسان‌هایی که به آنان وابسته بودند و امید داشتند نیز برود.
 
امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: کار به جایی رسید که همه مردم فهمیدند مدرنیسم یعنی دروغ و شعارهای مدرنیته غربی و حقوق بشر، همه‌اش کذب، غیر واقع و کلاهبرداری و جنایت است، این جنایات سبب شد کار به جایی برسد که در سازمان ملل، چند طبیب در سازمان ملل میز گرد تشکیل بدهند و بیانگر جنایات و مظالم آمریکا و اسرائیل در مقابل چشم مردم دنیا باشد.
 
وی متذکر شد: آمریکا در دنیا نه آبرو دارد و نه انسان است، یک دزد، جانی و آدمکش است که جز جنایت در کارنامه‌اش نیست، همه دنیا اینطور آمریکا را می شناسند و آن هم با مظلومیت‌های مرد و زن غزه در مقابل جنایات و مظالمی که آمریکا انجام داد، رخ داد، تلخ بود اما این تلخی چنین تحولی در دنیا به وجود آورد.
 
علم‌الهدی اضافه کرد: امروز نه کسی روی هژمونی آمریکا به‌عنوان یک مستکبر جهانی حساب می‌کند و نه کسی به‌عنوان یک قدرت دارای برترین تسلیحات نظامی حساب می کند چون دیدند مقاومت، آبروی آمریکا را برد، یمنی‌ها ناو آمریکایی را آتش زدند و آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند.
 
وی با بیان این‌که امام بزرگوار ما سی و چند سال پیش به ما فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و فرموده امام را امروز با چشم خودمان دیدیم، تصریح کرد: امروز دیگر برای استکبار جهانی هیچ سیط و سلطه‌ای نمانده و همه چیزشان را از دست داده‌اند اما متأسفانه برخی روی مسئله «تحریم اقتصادی» حساب می‌کنند و در کشور ما نیز عده‌ای کوتاه فکر زمزمه‌اش را تکرار می‌کنند.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: آنان حساب می‌کنند آمریکا دیگر اسلحه‌اش کاربرد ندارد، در نیروی نظامی ضعیف است و قدرت مبارزه ندارد، منفور است و حتی محبوبیتی در دل خود مردم آمریکا هم ندارد اما می‌گویند در عین حال پول و امکانات در اختیار آمریکاست و نکند با تحریم اقتصادی بتواند به جایی برسد.
 
وی به نام‌گذاری سال اشاره و بیان کرد: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری، خوشبختانه دولت در خنثی‌سازی تحریم‌های اقتصادی آمریکا قدم‌های بلندی برداشته است، دیگر امروز در کشور از نتایج و آثار تحریم اقتصادی آمریکا مصیبت و مشکلی را حس نمی‌کنیم اما برای این که آمریکا از این اسلحه نیز خلع سلاح شود و دنیا بفهمد آمریکا قدرت تحریم اقتصادی نیز ندارد، رهبر معظم انقلاب فرمودند «جهش تولید با مشارکت مردم».
 
علم‌الهدی با تأکید بر این‌که وقتی مردم بشوند همه کاره اقتصاد کشور، دنیا خواهد فهمید آمریکا قدرت تحریم اقتصادی را هم از دست داده است، اظهار کرد: مردم که وارد عرصه و فعالیت‌های اقتصادی بشوند، تولید را به دست بگیرند و نقدینگی آنان به جای طلا و ارز در عرصه تولید وارد شود، عملیات مردمی وجود دارد و آمریکا نیز خلع سلاح می‌شود.
 
وی وجود نقدینگی مردم در جریان تولید را سبب مالکیت آنان بر چرخه‌های اقتصادی و شکست تحریم‌ها دانست و گفت: آن روزی که انقلاب اسلامی با نهضت امام آغاز شد، امام مردم را از دشمن جلوتر انداخت، دشمن تهدید می‌کرد مردم بروید در خانه‌هایتان، شما را می‌کشم، مردم آمدند در عرصه و نشان دادند با سینه خشک به استقبال گلوله داغ آمدند و از دشمن جلوتر افتادند لذا دشمن شکست خورد و انقلاب به پیروزی رسید، این اتفاق مربوط به همه عرصه‌های زندگی ما هست.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری، آوردن مردم به عرصه تحولات را معجزه امام راحل توصیف کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب تصمیم گرفتند مردم را به عرصه تولید بیاورند، تولید که منحصر به صنعت و فناوری نیست، با امکاناتی که در کشور داریم مسئله تولید کشاورزی می تواند دنیا را بازار ما قرار بدهد تا در همه جای دنیا بتوانیم محصولمان را صادر کنیم.
 
وی به ظرفیت‌های بومی اقلیمی در نقاط مختلف کشور برای تولیدات کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: می‌گویند این مشهد ما آب ندارد و کم آب است اما در عین حال اینجا خاک مساعدی دارد، به قول یکی از آقایان، خاک اینجا در پرورش گردو، پسته و کراویه مناسب است که با عنایت خدا این محصول تنها در سرزمین ما و این خاک عمل می‌آید؛ اگر تولید کشاورزی برای همه مردم ملاک فعالیت باشد، تولید توسعه پیدا کند و مردم در تولید دست داشته باشند، ثروت مال مردم می‌شود و اقتصاد در دست خودشان است، دیگر کسی نمی تواند اقتصاد را تحریم کند و دشمن خلع سلاح می‌شود.
 
علم‌الهدی، فرمایش مقام معظم رهبری را دارای دو مخاطب مسئولان و مردم دانست و تصریح کرد: یک راهبرد برای مسئولین که دولت و مجلس هستند، بود تا موانع مشارکت مردم در تولید را از بین ببرند، اگر موانعی برای مشارکت مردم در تولید وجود دارد باید از بین برود و خود مردم هم تکلیف دارند، مانع که برداشته شد، مردم هم باید در عرصه تولید حاضر شده و فعالیت کنند.
 
وی اضافه کرد: در این شرایط دیگر در بیکار در کشور معنا ندارد، این که دنبال کار بگردد دیگر معنا ندارد، وقتی موانع مشارکت در تولید کنار رفت اما مردم کنار ایستادند، اشکال در عمل خودشان است؛ مردم ما ثابت کردند غیرتمند هستند و در همه عرصه‌ها به‌خصوص در عرصه‌های دینی در میدان هستند که بسیار ارزشمند است.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: ان‌شاءالله فرمایش مقام معظم رهبری، امسال ما را سال خاصی قرار می‌دهد که هم سال برکت باشد و هم رحمت زیرا فرمودند «جهش تولید با مشارکت مردم» که این تولید برکت است و سال رحمت است زیرت حلول سال جدید در ماه مبارک رمضان بود و ان‌شاءالله مظهر این برکت و رحمت را در زندگی مردم مشاهده خواهیم کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین