کد خبر: ۳۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
رئیس جریان المستقبل لبنان با بیان اینکه مبارزه تروریسم تنها در سایه انتخاب رئیس جمهوری جدید تکمیل می شود،این مساله را از جمله اولویت های خود اعلام کرد.
به نقل از پایگاه خبری النشره، سعدالحریری در سخنانی خاطر نشان کرد یکی از اولویت های ما، انتخاب رئیس جمهور عراق و باید تا جایی که می توانیم زمان انتظار را کوتاه کنیم و امیدواریم از طریق روابط خود با میشل عون و همپیمانان خود و از طریق گفت و گویی که با حزب الله و جنبش امل در عین التینه انجام می دهیم،‌باب انتخاب رئیس جمهور را باز کنیم.

رئیس جریان المستقبل درباره دیدار خود با میشل عون رهبر جریان ملی آزاد لبنان خاطر نشان کرد انجام دیدار به تنهایی یک مساله مثبت است، گفت و گوی ما با میشل عون بیش از یک سال است که آغاز شده است و امیدواریم که به شکل مثبت ادامه یابد، ما همه طرف ها را به گفت و گو با یکدیگر تشویق می کنیم، زیرا گفت و گو تنها راهی  است که به راه حل های مطلوب منجر می شود.

نخست وزیر اسبق لبنان در خصوص تروریسم هم گفت ارتش و نیروهای امنیتی با تروریسم می جنگند، اما این روند تنها با انتخاب رئیس جمهور جدید تکمیل می شود.

رئیس جریان المستقبل خاطر نشان کرد وجود رئیس جمهور، مساله ای ضروری و اساسی است،‌زیرا می تواند بدون استثناء با همه گفت و گو کند و انتخاب نشدن رئیس جمهور، خوشایند نیست.

حریری همچنین به مساله تسلیح ارتش لبنان اشاره کرد و گفت این روند به شکل طبیعی پیش می رود، اما زمانی که برای این کار لازم است،‌با سازوکار ساخت و تحویل و آموزش مرتبط است که به زمان نیاز دارد، اما من به شما اطمینان می دهم که هیچ مانع یا وتویی در این زمینه وجود ندارد.

سعد حریری همچنین با شیخ عبداللطیف دریان مفتی اهل سنت لبنان دیدار کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین