|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۳۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰
همچنین از دیگر دلایل رکود بازار وارداتی ها در این ایام سال قیمت بالاي آن هاست . زیرا این بازار با تاثیر گرفتن از افزایش نرخ ارز، با افزایش قیمت در برابر کیفیت نامطلوب مواجه است. بر همين اساس بسیاری از مشتریان خود را از دست داده اند.
در روزهای پایانی سال، بازار خودروهای داخلی در حالی نسبت به گذشته پر رونق تر به نظر می رسد که خرید و فروش خودروهاي وارداتی با وجود مدل های جدید و متنوع در بازار چندان رونقی ندارد.
 
هرچند انواع خودرو در مدل های جدید وارد کشور می شوند اما به دلیل داشتن مشکلات عمده اعم از تهیه قطعات، گران بودن لوازم يدكي و نبود خدمات پس از فروش و... مشتریان ترجیح می دهند نیاز خود را از بازارهاي داخل تامين کنند.
 
همچنین از دیگر دلایل رکود بازار وارداتی ها در این ایام سال قیمت بالاي آن هاست . زیرا این بازار با تاثیر گرفتن از افزایش نرخ ارز، با افزایش قیمت در برابر کیفیت نامطلوب مواجه است. بر همين اساس بسیاری از مشتریان خود را از دست داده اند.

از سوی دیگر این روزها مسئولان صنعت خودروسازی داخلي تمام تلاش شان را برای ارایه محصول و خدمات مناسب با حفظ قیمت و کیفیت بيشتر از سالهای گذشته در دستور کار خود قرار داده اند.

بنا بر گزارش ها، شرکت هاي خودروساز داخلي شرایط و تسهیلات ویژه ای را برای مشتریان خود اختصاص داده اند كه باعث شده با توجه به قیمت مناسب و شرایط ویژه، مشتريان استقبال خوبی در روزهاي پايان سال از محصولات داخلی به عمل آورند.
به گفته نمايندگي هاي مجاز داخلي، خريداران نیز با توجه به وضعيت بحراني بازار قيمت در سال آينده در تلاش هستند تا به هرطريق ممكن نسبت به خريد خودروي مورد نظر خود تا پايان سال اقدام کنند.

اکنون خودروسازان داخلي با توجه به واردات بي رويه خودرو به دنبال آن هستند كه همزمان با افزايش كيفي خودروهاي توليدي در جهت حفظ مشتري كه سرمايه ارزشمند اين صنعت به شمار مي رود با واگذاري تسهيلات و گسترش خدمات خود از هجمه ها و انتقادهاي مختلف كارشناسان غيرمتخصص جلوگيري و تهديدها را به فرصت تبديل کنند.
بر این اساس خودروسازان داخلي از جمله دو شركت بزرگ خودروسازي در ايران كه متولي توليد خودرو ملي در كشورند باید برای توسعه فراگير خدمات پس از فروش، بهبود خدمات يدكي، امداد و شرايط خريد متنوع را براي مشتريان ايجاد کنند. زیرا خدمات پس از فروش، گستردگي امدادرساني، لوازم يدكي فراوان و قيمت مناسب قطعات خودروهاي داخلي است كه باعث افزايش معاملات مي شود.

كارشناسان نیز اعتقاد دارند اين عوامل در رشد شاخص هاي خريد بازار كه روند افزايش خريد خودرو داخلي را نشان مي دهد بسيار تعيين كننده و تاثير گذار بوده است.

منبع: پول نیوز
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین