|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۳۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶
نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنانی بار دیگر با اعلام مخالفت خود با پیشنهاد توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ گفت که این پیشنهاد تهران را به قدرت هسته‌ای تبدیل می‌کند.
"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل طی سخنانی گفت که من قصد دارم به واشنگتن بروم چون این وظیفه من است تا هر آنچه که در توان دارم برای جلوگیری از حصول توافق بد [درباره برنامه هسته‌ای ایران] انجام دهم.

وی افزود: پیشنهاد کنونی مسیری برای ایران فراهم خواهد کرد که به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: این وظیفه مقدس من به عنوان نخست وزیر اسرائیل است تا بهترین اقدام را در سوم مارس در واشنگتن انجام دهم.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل پیشتر گفته بود که ما امروز اختلاف نظر عمیقی با دولت آمریکا و بقیه گروه 1+5 درباره پیشنهاداتی که به ایران [درباره برنامه هسته‌ای] داده شده، داریم.

وی افزود: این پیشنهاد به ایران این توانایی را می‌دهد که موجودیت اسرائیل را تهدید کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: قصد رفتن من به آمریکا نه برای مقابله با اوباما است بلکه من باید به تعهد خود عمل کرده و درباره موضوعی که تاثیر زیادی بر بقای کشور من دارد صحبت کنم.

در حالی که انتقادات زیادی در خصوص سخنرانی ماه آینده بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا مطرح شده، مقام های اسرائیلی قصد دارند با هدف آرام کردن برخی منتقدان، تغییراتی را در شکل برنامه سخنرانی نتانیاهو ایجاد کنند. سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا در خصوص برنامه هسته ای ایران خواهد بود.

این سخنرانی قرار است دو هفته پیش از انتخابات سراسری اسرائیل انجام شود. سفر نتانیاهو به واشنگتن با دعوت رسمی جان بینر رئیس کنگره و بدون هماهنگی با کاخ سفید خواهد بود.

دعوت بینر از نتانیاهو موجب افزایش تنش در روابط واشنگتن و تل آویو شده است. نتانیاهو به شدت از سیاست اوباما در قبال برنامه هسته ای ایران، انتقاد کرده است. یک منبع آگاه در این باره گفت: مقام های اسرائیلی این مساله را در نظر گرفته اند که آیا سخنرانی نتانیاهو در پشت درهای بسته انجام شود. گزینه دیگر برای نخست وزیر اسرائیل این است که سخنرانی خود را به جای کنگره در نشست سالانه آیپک که همان هفته در واشنگتن برگزار می شود، انجام دهد.

نظرسنجی رادیو ارتش اسرائیل نیز نشان می دهد که 47 درصد مردم بر این باورند که نتانیاهو باید این سخنرانی را لغو کند و تنها 34 درصد مردم از انجام این سخنرانی حمایت کرده اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین