|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۳۷۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
خبرگزاری 'شینهوا' چین روز دوشنبه گزارش داد :کره جنوبی از کره شمالی برای ادامه گفت وگو های صلح شبه جزیره کره در خواست کرد.
براساس این گزارش،'پارک گئون-های' رئیس جمهوری کره جنوبی امروز ضمن درخواست از کره شمالی برای ادامه گفت وگو های صلح شبه جزیره کره، از مقامات این کشور خواست تا برای نیل به رشد و توسعه در کره شمالی اجرای اصلاحات را از مد نظر دور ندارند.

وی که ریاست نخستین نشست کمیته مقدماتی اتحاد مجدد دو کره در سال جدید میلادی را برعهده دارد با اعلام اینکه امنیت ملی نه با تسلیحات هسته ای، بلکه با منابع مالی گسترده به دست می آید، از مقامات پیونگ یانگ خواست برای رفع گرسنگی مردم کره شمالی، در مسیر اصلاحات گام بردارند.

رئیس جمهوری کره جنوبی در خصوص ادامه گفت وگوهای صلح دو کره گفت: پیونگ یانگ نه تنها به پیشنهادهای مکرر سئول برای ادامه گفت وگو صلح پاسخ نداد، بلکه حتی پیش شرط های مختلفی را نیز برای آن تعیین کرد.

براساس این گزارش، سئول ژانویه گذشته به پیونگ یانگ پیشنهاد برگزاری مذاکرات صلح دو کره در سطح مقامات بلندپایه را ارایه کرد تا آنها بتوانند همه مسائل مورد علاقه دو طرف را مورد بحث و بررسی دهند، اما طرف کره شمالی برگزاری این مذاکرات را به توقف پخش اعلامیه های ضد پیونگ یانگ منوط دانست و خواستار لغو همه تحریم های سئول علیه پیونگ یانگ شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین