|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۶
کد خبر: ۳۷۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
یک عضو کمیسیون قضایی مجلس که نخواست نامش ذکر شود اظهار داشت: شورای نگهبان مصوبه مجلس مربوط به لایحه عفاف و حجاب را مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی و دارای بار مالی دانسته است.

ایرنا نوشت: عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان مصوبه عفاف و حجاب را مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی و دارای بار مالی دانست.
 
یک عضو کمیسیون قضایی مجلس که نخواست نامش ذکر شود اظهار داشت: شورای نگهبان مصوبه مجلس مربوط به لایحه عفاف و حجاب را مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی و دارای بار مالی دانسته است.
 
وی افزود: بر اساس این ایراد شورای نگهبان، منابع مالی برای اجرای این مصوبه در پیش بینی نشده است.
 
این عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: شورای نگهبان همچنین ایراداتی در مورد وجود ابهام در بعضی از مواد لایحه را به آن وارد دانسته است.
 
وی بیان داشت: لایحه عفاف و حجاب در زمان ارائه به مجلس حدود ۱۸ ماده داشت که در مصوبه مجلس تعداد مواد آن به ۷۰ مورد رسیده است.
 
این عضو کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: گزارش اصلاحی کمیسیون ویژه برای بررسی لایحه عفاف و حجاب پیش از ارسال به شورای نگهبان دچار تغییراتی شده که این تغییرات در مواد ۴۴، ۴۷ و ۵۷ اعمال شده است.
 
 سخنگوی شورای نگهبان نیز روز گذشته - چهارم دی ماه - از ایراد مجدد این شورا به لایحه عفاف و حجاب خبر داد و افزود: این لایحه برای بررسی بیشتر به مجلس بازگردانده شد.
 
هادی طحان نظیف گفت: شورای نگهبان در اولین بررسی نسبت به لایحه عفاف و حجاب ایرادات و ابهاماتی داشت که مجلس در اولین بازگشت برخی از این ایرادات را رفع کرد.
 
وی افزود: ما مجددا این لایحه را در دستور کار شورای نگهبان قرار دادیم، بسیاری از ایرادات و ابهامات برطرف شده است، با این حال هنوز برخی ایرادات و ابهامات پابرجا است.
 
وی خاطر نشان کرد: به دلیل پا بر جا بودن ایرادات ما بار دیگر لایحه را برای اصلاح مواردباقی مانده به مجلس ارجاع دادیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین