|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۱
کد خبر: ۳۷۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
خانم یانگ در نامه‌ای که توسط کاخ سفید منتشر شد، خاطر نشان می‌کند که قطع بودجه و قطع ارسال تسلیحات به اوکراین، احتمال پیروزی روسیه را افزایش می دهد.

یورو نیوز: شالاندا یانگ، رئیس اداره مدیریت و بودجه کاخ سفید روز دوشنبه در نامه‌ای خطاب به مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان و دیگر رهبران کنگره آمریکا (شامل حکیم جفریز رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، چارلز شومر رهبر اکثریت سنا، و میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا) هشدار داد که زمان و پول ایالات متحده برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه رو به اتمام است.

خانم یانگ در نامه‌ای که توسط کاخ سفید منتشر شد، خاطر نشان می‌کند که قطع بودجه و قطع ارسال تسلیحات به اوکراین، احتمال پیروزی روسیه را افزایش می دهد.
لازم نیست با سرمایه خودت ترید کنی! پراپی روی شما سرمایه گذاری می کنه!

او نوشت: «واضح بگویم، اگر کنگره دست نجنباند، به پایان سال نرسیده [کمتر از یک ماه دیگر]، منابع ما برای تهیه تسلیحات و تجهیزات بیشتر برای اوکراین و همچنین تهیه تجهیزات از محل ذخایر نظامی ایالات متحده تمام خواهد شد.»

یانگ به تفصیل توضیح می‌دهد که دولت آمریکا چگونه از حدود ۱۱۱ میلیارد دلاری که قبلا برای کمک به اوکراین اختصاص یافته بود، خرج کرده است.

یانگ نوشت: «پنتاگون تا اواسط نوامبر امسال، ۹۷ درصد از ۶۲.۳ میلیارد دلاری را که دریافت کرده بود را استفاده کرده است. وزارت امور خارجه آمریکا نیز تمام ۴.۷ میلیارد دلاری که برای کمک‌های بشردوستانه و کمک‌های اقتصادی و امنیتی غیرنظامی گرفته بود را خرج کرده است.»

رئیس اداره مدیریت و بودجه کاخ سفید در ادامه این نامه آورده است که تقریبا ۶۰ درصد از پولی که برای حمایت از اوکراین تصویب شده است، پایه صنعت دفاعی ایالات متحده را تقویت کرده که به نفع شرکت‌های داخلی بوده است، چرا که آن‌ها هستند که تسلیحات اضافی برای اوکراینی‌ها میسازند و باید ذخایر خود را نیز پر ‌کنند.»

خانم یانگ نوشت، اگر با درخواست کاخ سفید برای اختصاص بودجه تکمیلی موافقت شود، در حقیقت کنگره ۵۰ میلیارد دلار دیگر را به پایگاه صنعتی دفاعی آمریکا اختصاص خواهد داد.

دولت جو بایدن، در اواخر ماه اکتبر سال جاری میلادی از کنگره آمریکا برای تأمین مالی طرح‌های بلندپروازانه خود برای اوکراین، اسرائیل و امنیت مرزهای آمریکا، حدود ۱۰۶ میلیارد دلار بودجه تکمیلی درخواست کرد. استدلال کاخ سفید اسن است که این درخواست در حقیقت برای امنیت ملی ایالات متحده اهمیت حیاتی دارد.

از محل این بودجه تکمیلی، تقریبا ۶۱ میلیارد دلار برای اوکراین خواهد بود که ۳۰ میلیارد دلار آن صرف تامین تجهیزات برای اوکراین از ذخایر پنتاگون و جایگزین کردن آن‌ها خواهد بود.

از آنجائیکه جمهوری‌خواهان با اکثریت اندکی کنترل مجلس نمایندگان را به دست دارند، قانونگذاران راست گرا با اصل ضرورت تامین مالی اوکراین مشکل دارند.

جو بایدن برای افکار عمومی آمریکا روشن ساخته است که پس لرزه‌های نبرد در اوکراین در داخل آمریکا حائز پیامدهایی خواهد بود. او تاکید کرده است که اگرچه این درگیری به لحاظ جغرافیایی از آمریکا دور است اما پیروزی روسیه عواقب سنگینی برای دموکراسی‌های سراسر جهان خواهد داشت و در نهایت می‌تواند ایالات متحده را وارد یک درگیری بزرگ‌تر کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین