|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۳۷۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
یکی از کسانی که در آماده سازی محل برگزاری مراسم مشارکت داشته به خبرگزاری رویترز گفته:‌ «بعد از اتمام مراسم مردم به محوطه (کنار محل برگزاری) رفتند و آن زمان بود که انفجارها روی داد. ما نفهمیدیم از کجا آمدند. اجساد همه جا روی زمین افتاده بود».

بنابر گزارش‌ها، حمله پهپادی به دانشکده افسری ارتش سوریه در شهر حمص دست کم ۱۰۰ کشته بر جای گذاشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از بی بی سی، این حمله به هنگام برگزاری مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان این آکادمی نظامی روی داد و آن طور که دولت سوریه ادعا کرده از سوی «گروه‌های تروریستی» روی داده است، هر چند دمشق از گروه خاصی نام نبرده است.

گروه ناظر حقوق‌بشر سوریه می‌گوید ۹ غیرنظامی هم در جریان این حمله جان باخته‌اند.

این گروه می‌گوید پهپادهایی که موادمنفجره حمل می‌کردند به مراسم فارغ التحصیلی که علاوه بر افسران نظامی اعضای خانواده‌های فارغ التحصیلان هم در آن حضور داشتند حمله کرده‌اند.

ارتش سوریه «گروه‌های تروریستی که از سوی نیروهای شناخته شده بین‌المللی» حمایت می‌شوند را متهم به این حمله کرده است اما از گروه یا حامیان آنها نامی نبرده است.

هنوز هیچ گروه یا سازمانی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

مناطقی از شمال‌ سوریه چون استان ادلب در کنترل مخالفان بشار اسد و گروه‌های جهادی مخالف دمشق است.

گمان می‌رود این حمله از مناطقی در شمال‌غرب شهر حمص که همچنان در کنترل مخالفان بشار اسد است صورت گرفته باشد.

همزمان گروه امدادی غیردولتی کلاه سفیدها هم از کشته شدن دست کم ۵ غیرنظامی در جریان حملات هوایی و توپخانه ارتش سوریه علیه مناطقی در استان ادلب خبر داده که پایگاه اصلی مخالفان دولت دمشق است.

در همین حال خبرگزاری دولتی سانا سوریه به نقل از ستاد مرکزی ارتش آن کشور گزارش کرده که چندین پهپاد که حامل موادمنفجره بوده‌اند به دانشکده افسری شهر حمص و هنگامی که مراسم فارغ التحصیلی رو به اتمام بوده حمله کرده‌اند.

یکی از کسانی که در آماده سازی محل برگزاری مراسم مشارکت داشته به خبرگزاری رویترز گفته:‌ «بعد از اتمام مراسم مردم به محوطه (کنار محل برگزاری) رفتند و آن زمان بود که انفجارها روی داد. ما نفهمیدیم از کجا آمدند. اجساد همه جا روی زمین افتاده بود».

سازمان ناظر مسایل حقوق بشری در سوریه که مقر آن در بریتانیا است و منابع خبری در داخل سوریه دارد می گوید اکثر کشته شدگان نظامیان بوده‌اند اما جان باختن کودک یک افسر ارتش و یک زن هم در میان قربانیان غیرنظامی به این گروه گزارش شده است.

در همین حال دست کم ۱۴۰ نفر دیگر در جریان این حمله زخمی شده اند که حال بسیاری از آنها وخیم گزارش شده است.

این گروه حقوق بشری همچنین گزارش کرده که وزیر دفاع سوریه هم در این مراسم شرکت کرده بود اما دقایقی پیش از پایان آن محل را ترک کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین