|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۳۷۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
این عملیات نیروهای امنیتی ترکیه پس از آن صورت گرفته است که صبح ۹ مهرماه یک حمله تروریستی در نزدیکی ساختمان این وزارتخانه در مرکز آنکارا رخ داده است و دو مهاجم قصد داشتند مجاور مقر پلیس و در نزدیکی پارلمان در آنکارا بمب‌گذاری کنند.


ایرنا: درپی انفجار تروریستی یکشنبه در آنکارا، منابع خبری امروز (سه‌شنبه) از عملیات گسترده نیروهای امنیتی ترکیه در استان‌های مختلف این کشور و بازداشت حدود ۹۰ نفز به ظن ارتباط با پ.ک.ک خبر دادند.

خبرگزاری آناتولی در این باره اعلام کرد که در عملیاتی با هماهنگی سازمان اطلاعات ترکیه (میت) و پلیس علیه گروه تروریستی پ.ک.ک در ۱۸ استان به صورت همزمان ۹۲۸ نفر بازداشت شدند.

برپایه این گزارش، این عملیات، پس از تلاش‌های ۱۰ ماهه سازمان اطلاعات ترکیه برای شناسایی عناصر گروه تروریستی پ.ک.ک در شمال عراق، سوریه و ترکیه انجام گرفت.

این عملیات به صورت همزمان در استان‌های شانلی‌اورفا، استانبول، آنتالیا، آدانا، بورسا، دیاربکر، غازی‌انتپ، ماردین، مرسین، دنیزلی، قونیه، کایسری، باتمان، اسپارتا، بالیکسیر، شرناق، کوجایلی و آماسیا انجام شد.

در همین راستا، علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه، در اظهاراتی اعلام کرد که نیروهای امنیتی در حال انجام عملیات ضد تروریستی در مقیاس وسیع در سراسر این کشور هستند.

یرلی‌کایا در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «تا صبح امروز ۴۶۶ عملیات ضد تروریسم در سراسر ترکیه انجام شد که ۱۳ هزار و ۴۴۰ پرسنل امنیتی در آن شرکت داشتند».

وزیر کشور ترکیه ادامه داد: تعداد دستگیرشدگان در عملیات‌های ضربتی به ۹۲۸ نفر افزایش یافته است.

این عملیات نیروهای امنیتی ترکیه پس از آن صورت گرفته است که صبح ۹ مهرماه یک حمله تروریستی در نزدیکی ساختمان این وزارتخانه در مرکز آنکارا رخ داده است و دو مهاجم قصد داشتند مجاور مقر پلیس و در نزدیکی پارلمان در آنکارا بمب‌گذاری کنند.

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که یک حمله تروریستی علیه وزارت کشور رخ داده که خنثی شده است. «علی یرلی کایا» وزیر کشور ترکیه با تأکید بر تروریستی بودن این انفجار گفت: «در حدود ساعت ۱۰:۰۰ به وقت تهران، دو تروریست، خودرویی را به مقابل درب ورودی اداره کل امنیت وزارت امور کشور راندند تا بمبی را منفجر کنند. یکی از تروریست‌ها خود را منفجرکرد و حمله دومی خنثی شد».

پ.ک.ک شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات تروریستی صبح یکشنبه در نزدیکی وزارت کشور ترکیه در آنکارا، کار این گروه بوده است.

پ.ک.ک که از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده، حدود چهار دهه است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا می‌جنگد.

درگیری های مسلحانه ترکیه و گروه کارگران کردستان تا کنون بیش از ۴۰ هزار کشته برجا گذاشته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین