|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۳۷۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اما برای کسانی که چهره هستند، سلبریتی هستند، ستاره سینما هستند و کسانی هستند که فالوور و دنبال‌کنندگانی دارند که کاملا این‌ها را رصد می‌کنند، به دلیل این‌که خطای این‌ها روی دیگران هم تاثیر می‌گذارد در این لایحه نسبت به آن‌ها متفاوت نگاه شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد بدحجابی‌ها و بی‌حجاب‌هایی که ما در کشور داریم این‌ها عناد و غرض و مرض ندارند؛ این‌ها یا ناشی از ضعف آموزه‌های دینی ما است، یا بی‌عرضگی و کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی ماست که نتوانسته‌اند درست این موضوع را تبیین کنند، یا تاثیر تلاش گسترده دشمن است که با همه وجود آمده است و در این زمینه کار می‌کند. ممکن است ۱۰ درصد بی‌حجاب داشته باشیم که با عناد، لجاجت و غرض ورزی در این مسیر حرکت کنند.

حجت‌الاسلام ذوالنوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که مطرح لایحه تصویب عفاف و حجاب با بندهای که دارد آیا قابلیت اجرایی شدن دارد و این‌که خود لایحه منجر به ازدیاد پرونده در محاکم قضایی نمی‌شود، گفت: قطعا قابلیت اجرایی دارد. این لایحه بیشتر موارد را به صورت تخلف دیده است. آن کسانی که حرفه‌ای در تخلف نیستند و در حقیقت بی‌حجاب اولی هستند، خیلی شهره نیستند و غرض و مرض ندارند، این‌ها تذکر و جرائم کوچک برای تنبیه‌شان است که حالا به کار قضایی نکشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اما برای کسانی که چهره هستند، سلبریتی هستند، ستاره سینما هستند و کسانی هستند که فالوور و دنبال‌کنندگانی دارند که کاملا این‌ها را رصد می‌کنند، به دلیل این‌که خطای این‌ها روی دیگران هم تاثیر می‌گذارد در این لایحه نسبت به آن‌ها متفاوت نگاه شده است.

وی افزود: کسانی که از روی جهل، از روی ناآشنایی، بی‌توجهی مثلا گاهی حواسش نیست روسری‌شان عقب رفته است، اتفاقات این‌چنینی به شکلی در این لایحه پیش‌بینی شده که با این‌ها به گونه‌ای برخورد شود که راه برگشت، اصلاح و آسیب ندیدن برای‌شان وجود داشته باشد.‌ اما در مورد کسانی که عناد دارند، لجاجت دارند، مغرض هستند، بی‌حیا هستند و دیگران را می‌خواهند در این راه بکشانند، طبیعتا با آن‌ها باید سخت‌تر برخورد شود.

ذوالنوری درباره این‌که مطرح می‌شود لایحه عفاف و حجاب یک لایحه قضایی است تا لایحه‌ای که بحث فرهنگی را در مسئله حجاب پیگیری کند، بیان کرد: در بحث فرهنگی کمبود حکم نداریم، در حال حاضر در بحث برخورد ما ضعف قانون داشتیم که چگونه برخورد شود.

وی تاکید کرد: در بحث فرهنگی ۲۶ دستگاه در خصوص مسائل فرهنگی و عفاف و حجاب وظیفه دارند که نه تنها کسی مانع انجام وظیفه‌شان نیست بلکه دستگاه‌های نظارتی از جمله خود مجلس هم باید از آنها مطالبه‌گری کند تا وظیفه شان را انجام دهد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد بدحجابی‌ها و بی‌حجاب‌هایی که ما در کشور داریم این‌ها عناد و غرض و مرض ندارند؛ این‌ها یا ناشی از ضعف آموزه‌های دینی ما است، یا بی‌عرضگی و کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی ماست که نتوانسته‌اند درست این موضوع را تبیین کنند، یا تاثیر تلاش گسترده دشمن است که با همه وجود آمده است و در این زمینه کار می‌کند. ممکن است ۱۰ درصد بی‌حجاب داشته باشیم که با عناد، لجاجت و غرض ورزی در این مسیر حرکت کنند لذا دستگاه‌های فرهنگی باید به جد ورود کنند که ان‌شاالله این‌ها اصلاح شوند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ما بسیار مردم خوب، سالم و دین‌داری هستند ممکن است نقصی هم داشته باشند. همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند مگر ما نقص نداریم؟ منِ طلبه ممکن است غیبت کنم که مثل بی‌حجابی حرام است و ممکن است خطای دیگری هم داشته باشم. یک دختر خانمی هم ممکن است نقصش در این باشد که حجاب را رعایت نکرده دستگاه‌های فرهنگی ما باید به جد ورود کنند که این‌ نقیصه‌ها را جبران کنند. این مردم دین‌دار هستند، همین‌هایی که امسال به اربعین رفتند مگر در میان آن‌ها آدم بدحجاب نداشتیم؟ چرا داشتیم، اما رفتند چون که دین‌دار هستند.

وی خاطرنشان کرد: البته بعضی از مسائل به دلیل تاثیر فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم است. مشکل اقتصاد و معیشت مردم به شکلی است که طرف می‌خواهد ناراحتی خود را به این شکل نشان دهد. لذا اگر مجلس و دولت در حل مشکلات اقتصادی مردم تاثیرگذار باشند و نقش خودشان را ایفا کنند این دلخوری‌ها در قالب بروز و ظهور این‌گونه مسائل خودنمایی نمی‌کند‌ و ان‌شاالله باز می‌گردند و اصلاح می‌‌کنند و آن آشتی که باید اتقاق می‌افتد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین