|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۳۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱
«سمعان عطاالله» اسقف لبنانی ، مواضع حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از جمله هسته ای را افتخارآمیز و بیانگر استقلال ، اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه وجهان دانست.
کشیش منطقه بعلبک و دیر الاحمر لبنان وابسته به مارونی های مسیحی مشرق زمین در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد که امیدوار است لبنانی ها با الگو گیری و اقتدای به جمهوری اسلامی ایران، لبنانی عزیز،آزاد و مستقل بسازند.

وی با تبریک و تهنیت به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از تمایل خود برای سفر به تهران و آشنایی با جمهوری اسلامی ایران از نزدیک سخن گفت و از اینکه تاکنون به ایران سفر نکرده است، ابراز تاسف کرد.

سمعان عطاالله اظهار داشت: منطقه و جهان هم اکنون دچار طوفان هایی شده است و ما نیاز به راهکارهایی داریم تا از این وضعیت خلاصی پیدا کنیم.

این کشیش لبنانی خاطرنشان کرد: آنچه در اطراف ما می گذرد موجب نگرانی است، ما در منطقه شرق با دو گزینه مواجه هستیم، یک گزینه مادی، آتش افروزی ، کشتار ، سوزاندن و نفی مخالف با استفاده از زبان و ابزار تکفیر است و گزینه دوم معنوی است که از اخلاق نیکو سخن می گوید و احترام به دیگران و گفت وگو با روش علمی، تفاهم و همکاری و زندگی مسالمت آمیز را تبلیغ می کند.

وی تصریح کرد:به واسطه حضرت امام خمینی (ره)، ایران و مردم ایران را شناختیم، در حالی که در زمان شاه ما از همه ایران فقط شاه را می شناختیم و نامی از ایران و ملت ایران برده نمی شد.

سمعان عطاالله تاکید کرد: انقلاب اسلامی همه معادله ها را تغییر داد و اختیار امور کشور را به دست ملت ایران سپرد، ارتباط ملت ایران با ملت لبنان و سایر ملت های جهان بر مبنای دین و آموزه های قرآن شکل گرفت و این اتفاق بزرگی بود.

این کشیش لبنانی با ابراز شگفتی از تلفیق بین دین و دنیا در جمهوری اسلامی ایران و آرزوی توفیق برای ایرانی ها برای ادامه مسیر خود، گفت: در تمدنی که ما مسیحی ها داریم قائل به تفاوت بین دین و دنیا هستیم اما انقلاب اسلامی این دو را با هم جمع کرد مثل کاری که پیامبران انجام می دادند.

وی ادامه داد: خواسته قلبی من این است همه ملت ها و کشورهایی که حقشان غصب شده است رفتاری همچون ایران با غاصبان و تجاوزکاران داشته باشند و در لبنان از الگوی ایرانی استقبال می کنیم و آرزو داریم لبنان از مرض وابستگی رهایی یابد.

سمعان عطاالله افزود: هر گروهی در لبنان تابع یک کشور خارجی است و این باعث مشکلاتی شده است، قدرت های استعماری این بار به جای اشغال گری می خواهند از شیوه های فشار اقتصادی و ایجاد وابستگی سلطه خود را بر کشورها ادامه دهند.

این کشیش لبنانی تاکید کرد: آرزو می کنیم لبنان تابع هیچ کشوری نباشد و با همه کشورها بر اساس اعتماد متقابل و استقلال و عزت تعامل داشته باشد.

وی درباره موضع گیری مقام معظم رهبری در پرونده هسته ای اظهار داشت: من در اینکه عدم دستیابی به توافق بهتر از توافق بد است با ایشان موافقم

، این موضع گیری نشان از استقلال و اقتدار و قدرت ایران دارد و اینکه هیچ گونه وابستگی و تبعیت از دیگران را قبول ندارد.

سمعان عطاالله با قدردانی از کمک های همیشگی دولت و ملت ایران به لبنان خاطرنشان کرد: ایران کارهای فراوانی برای لبنان انجام داده و ما از عملکرد هیات ایرانی در بازسازی ویرانی های لبنان که در جریان تجاوز سال 2006 رژیم صهیونیستی به وجود آمد، تشکر می کنیم.

این کشیش لبنانی تصریح کرد: طرح ها و پروژه هایی که توسط این هیات به مرحله اجرا درآمد در سطح عالی انجام شد و مورد احترام و افتخار لبنانی ها قرار گرفت و در مقایسه با عملکرد شرکت های خارجی دیگر از سطح بالاتری برخوردار است.

وی در ادامه گفت وگو با ایرنا، از اینکه دولت لبنان تاکنون کمک های نظامی ایران به ارتش لبنان را قبول نکرده است، ابراز تاسف کرد و با انتقاد از کسانی که با این پیشنهاد مخالفت می کنند، گفت: علامت سئوال بزرگی در مقابل اقدام این عده قرار دارد،.تعجب می کنم چطور حاضر نشدند پیشنهاد ایران را برای کمک نظامی بپذیرند اما در مقابل با کشورهایی که به فکر کمک به ارتش لبنان نیستند همکری می کنند.

سمعان عطاالله با دعوت از همگان برای حمایت از ارتش لبنان در رویارویی با تروریست های تکفیری افزود: با وجود همه کمبودهایی که در اثر سیاست ها و اقدامات کشورهای استعماری به وجود آمده، لازم است از یکپارچگی دولت و دستگاه های دولتی حمایت به عمل آوریم تا کشورهای استعمارگر بار دیگر نتوانند وارد لبنان شوند.

کشیش طائفه مارونی های لبنان در منطقه بعلبک و دیر الاحمر خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی بیش از هر کس دیگری از الگوی موجود در لبنان که مبتنی بر تعدد و پذیرش دیگران است و به زندگی مسالمت آمیز و رای مخالف احترام می گذارد، ناراحت است چرا که ماهیت این رژیم بر نفی دیگران بنا نهاده شده است.

وی همچنین درباره جنایت هایی که گروه های تروریستی تکفیری مرتکب می شوند، اظهار داشت: این رفتارهای وحشیانه و شرورانه با هدف سیطره بر کشورها انجام می شود و از همه نوع وسایل ویرانگر همچون قتل ، بریدن سر و ربودن انسان ها برای رسیدن به این هدف شوم استفاده می کند.

سمعان عطاالله تصریح کرد: حوادثی که در اطراف ما جریان دارد اقتضا می کند همگان در حمایت از زندگی انسان ها فارغ از دین ، هویت ، رنگ و فرهنگ به پا خیزیم و اعلام می کنیم که اسلام متعلق به همه است، به رسمیت شناختن افکار دیگران و همزیستی در کنار هم ، شراکت و همبستگی و احترام به حقوق انسان ها هدف ما از ایمان آوردن است و ملت ها جز در صورت احیای این ارزش های انسانی ، اجتماعی و معنوی خلاصی پیدا نخواهند کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین