|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۴
کد خبر: ۳۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
همچنین رییس جمهوری با دعوت آحاد مردم ایران به حضور با نشاط ، پر رنگ تر و مقتدرتر در راهپیمایی سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن و سر دادن شعارهای وحدت و همدلی در این مراسم ، تصریح کرد: 22 بهمن روز جشن ملی و روز ملت ایران است.
یرانیان امروز در سی وششمین راهپیمایی مردمی یوم الله 22 بهمن پرشورتر از سال های گذشته با حضوری آگاهانه و گسترده حماسه دیگری می آفرینند.

ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی از ساعتی پیش از آغاز راهیپمایی پرشور 22 بهمن در مسیرهای منتهی به میدان آزادی گرد هم آمده بودند و با شور و اشتیاقی وصف نشدنی منتظر آغاز این راهپیمایی با شکوه بودند.

مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با شعارهای«مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل»، «لبیک یا رسول الله» و «هیهات مناالذله» در پاسخ به یاوه گویی های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا از مسیرهای دهگانه به سمت میدان بزرگ آزادی در حرکت هستند.

ملت ولایتمدار و قهرمان ایران اسلامی امروز در سراسر کشور یکصدا اعلام می کنند که تنها گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به همه فتنه های موجود آگاهی داشته و اجازه نخواهند داد تا غصه ای بر دل مراد و مقتدای روش ضمیرشان سنگینی کند.

این مردم امروز آمده اند تا به ندای رهبرشان لبیک بگویند و ایستادگی خود را بر اصول انقلاب اسلامی و حمایتشان از دستاوردهای نظام اسلامی فریاد بزنند.

حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن و در آستانه سی وششمین بهار آزادی بار دیگر اراده آهنین ملت در پشتیبانی از آرمان های انقلاب اسلامی و رهبری نظام را به رخ جهانیان به ویژه استکبار جهانی و کج فهمان و بی بصیرتان داخلی می کشد.

مردم ولایتمدار و بصیر تهران پایتخت ایران اسلامی نیز امروز مانند دیگر شهرهای ایران با خروش انقلابی خود و با سردادن شعارهای انقلابی در حمایت از نظام اسلامی نشان خواهند دادند که در برخورد با دولتهای مستکبر، همچون رهبرشان انقلابی عمل کرده و فریب خواسته های ناشی از عجز برخی کشورهای مستکبر و دنیا طلب را در مقابل انقلاب اسلامی نخواهند خورد.

اما امروز شعار «ای رهبر آزاده، آماده ایم، آماده»، «رهبر اگر فرمان دهد، جان را نثارش می کنیم»، «ما ذوالفقار حیدریم، فدائیان رهبریم»، «شعار ملت ما پیروی از رهبر است، همدلی و اتحاد حافظ این کشور است»، «میثاق با شهیدان، میثاق با امام است، اطاعت از رهبری، حفظ خط امام است»، «ما ملتی مقاوم، چون مشت آهنینیم، جز در ره شهیدان راهی نمی گزنیم» از اصلی ترین شعارهای مردم است که علاوه بر نمایش عزم انقلابی برای مقابله با هر تهدید علیه جمهوری اسلامی، آمادگی کامل دارند.

امروز جهان استکبار و دولت های مستکبر و غاصب از گسترش حضور خود در منطقه دچار یاس و ناامیدی شده و به دنبال مشروعیت یابی برای خود در بین ملت های منطقه هستند و راه آن را استفاده از نفوذ ایران در بین ملت های خاورمیانه می دانند اما غافلند از اینکه هوشیاری رهبری معظم انقلاب اسلامی و ملت فهیم ایران مانع بزرگی در مقابل سیاست های بدخواهانه آنان در منطقه است.

امروز جمهوری اسلامی ایران با دستیابی به قله های تعالی و پیشرفت و دستیابی به علوم و فنون روز، بیش از هر زمان دیگری قدرت و اقتدار یافته و در راه رسیدن به پیشرفت حتی یک گام از آرمان های انقلاب اسلامی و بنیانگذار آن حضرت امام خمینی (ره) عقب نشینی نکرده و نخواهد کرد.

22بهمن روز بزرگ فریاد استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی است، امروز مردمی ترین و بزرگ ترین جشن ملت ایران است و همانند گذشته حماسه دیگری در راه است، هر 22 بهمن یک پیروزی جدید و یک فتح جدید است که ضامن انقلاب اسلامی است.

ملت آگاه و رشید ایران اسلامی، خالق قله های افتخار از حضور آگاهانه است که با حضور پرشور و سراسر شعور خود در صحنه های حمایت از اسلام و انقلاب اسلامی بزرگترین اجتماعات مردمی و ناب بشری را شکل می دهند.

در این راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای روز یکشنبه 19 بهمن در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی، با تبیین علت و هدف اصلی دشمنی 36 ساله و ادامه دار دولت آمریکا و خطای محاسباتی آنها برای به زانو درآوردن و تحقیر ملت ایران، به رفتار و عملکرد منطقی و مستدل ایران در مذاکرات هسته ای و رفتار غیر منطقی و باج خواهانه طرف مقابل اشاره و تأکید کردند: ملت ایران در روز 22 بهمن نشان خواهد داد که زیر بار حرف زور نمی رود و پاسخ هر تحقیر کننده ای را نیز با ضربه متقابل خواهد داد.

رهبر انقلاب اسلامی، علت ناکامی های پی در پی امریکاییها در مسایل منطقه و بویژه مسائل ایران را، همین خطای محاسباتی و اشتباهات راهبردی دانستند و افزودند: یک نمونه از این خطاها، اظهارات چند روز پیش یک مقام امریکایی است که گفته بود، ایرانی ها در مذاکرات هسته ای، دست بسته هستند و گیر افتاده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: در روز 22 بهمن شما خواهید دید که ملت ایران چه حضوری خواهد داشت و آن موقع معلوم خواهد شد که آیا ملت ایران دست بسته است؟

ایشان خاطرنشان کردند: دست ملت و مسئولان ایران هیچگاه بسته نبوده و این موضوع را در عمل نشان داده اند و از این پس نیز با ابتکارات و شجاعت خود، آن را نشان خواهند داد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: آن طرفی که فعلاً گیر افتاده و دچار مشکل است، امریکا است و همه واقعیات این منطقه و خارجِ منطقه، اثبات کننده این حقیقت است.

ایشان تأکید کردند: اگر توافقی انجام شود، باید در یک مرحله و در بردارنده کلیات و جزئیات، با یکدیگر باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مفاد این قرار داد نیز باید روشن، واضح و غیرقابل تفسیر و تأویل باشد و مفاد توافق نباید به گونه ای باشد که طرف مقابل که عادت به چانه زنی دارد، در قضایای مختلف بهانه جویی کند.

رهبر انقلاب تأکید کردند: تحریم ها نیز باید به معنی واقعی کلمه برداشته شوند.

ایشان خاطرنشان کردند: به لطف خداوند ملت ایران در 22 بهمن نشان خواهد داد هرکسی که بخواهد این ملت را تحقیر کند، با ضربه متقابل مواجه خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: همه ملت ایران و همه دلسوزان متفقند که عزت ملی برای یک کشور، بسیار بسیار مهم است زیرا اگر عزت ملی نباشد، امنیت و پیشرفت هم نخواهد بود، بنابراین عزت ملی باید محفوظ بماند و مسئولان هم این موضوع را می دانند.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان خاطرنشان کردند: به فضل الهی، ملت ایران با حضور مقتدرانه و عزم راسخ خود در 22 بهمن، دشمن را به زانو درخواهد آورد.

همچنین رییس جمهوری با دعوت آحاد مردم ایران به حضور با نشاط ، پر رنگ تر و مقتدرتر در راهپیمایی سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن و سر دادن شعارهای وحدت و همدلی در این مراسم ، تصریح کرد: 22 بهمن روز جشن ملی و روز ملت ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 22 بهمن را بزرگ ترین روز پیروزی ملت ایران در صحنه داخلی و بین المللی دانست و اظهارداشت: 22 بهمن روزی است که ملت ایران توانست استبداد و استعمار را برای همیشه پشت سر گذاشته و حکومت ملی و اسلامی را براساس مردم سالاری دینی تشکیل دهد.

وی، حضور مردم در راهپیمایی گرامیداشت 22 بهمن را به معنای ادامه راه انقلاب اسلامی و امام راحل توصیف و خاطرنشان کرد: هر مقدار این حضور پررنگ تر و مقتدرتر باشد به دنیا نشان می دهد که ملت ما دارای انسجام و وحدت ملی است و بی تردید ملت ایران پرشورتر از سال های گذشته در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد.

رییس جمهوری یادآور شد: زمانی که مردم به صورت پرشور و بانشاط در روز خودشان که روز ملی است، حضور یابند و این روز را جشن گرفته و با صدای بلند شعارهای انقلاب را تکرار کنند، همه بدخواهان و دشمنان ما قدرت این ملت را بهتر احساس خواهند کرد.

روحانی با تاکید بر این که با حضور قدرتمند مردم در صحنه ، می توانیم از مسایلی که امروز پیش رو داریم، راحت تر عبور کنیم، گفت: با حضور بسیار پرشور ملت ایران در 22 بهمن ، بی تردید راحت تر می توان از مشکلات اقتصادی و مذاکرات هسته ای عبور کرده و همچنین می توان در تمام مسایل بین المللی با قدرت بیشتری با زیادی خواهان مواجه شد و راحت تر و کم هزینه تر از حق ملت ایران دفاع کرد.

وی، 22 بهمن را روز جشن ملی و روز ملت ایران دانست و تصریح کرد: شعارهای این روز باید شعار وحدت و همدلی باشد و شعارهای جناحی ، گروهی و حزبی ، شایسته 22 بهمن نیست.

رییس جمهوری تأکید کرد: در روز 22 بهمن هیچ کس حق ندارد، این روز را که متعلق به ملت ایران است به نفع یک جناح و یا حزبی مصادره کند و مردم باید همانند سال 57 قدرت خود را در برابر استعمار به رخ بکشانند و نشان دهند که همچنان در صف واحد، پیگیر منافع و مصالح ملی هستند و به جهانیان بگویند که ملت ایران راه 36 سال گذشته را همچنان با قدرت ادامه خواهد داد.

**حضور بیش از 400 میهمان خارجی در راهپیمایی 22 بهمن

همچنین اصغر آبخضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری گفت: بیش از 400 میهمان خارجی از بیش از 30 کشور جهان برای دیدن حماسه بزرگ ملت ایران در روز 22 بهمن حضور خواهند داشت ،(فقط 85 میهمان از 23 کشور اروپایی) و مابقی از دیگر کشورها، میهمان دهه فجر انقلاب اسلامی هستند و برای میهمانان خارجی در روز 21 بهمن همایش ویژه یک روزه ای در نظرگرفته شده که در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا با حضور شخصیتها و مسئولین بلند مرتبه نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.

** بیش از هزار خبرنگار، عکاس و تصویربردار راهپمایی 22 بهمن را به ثبت می رسانند

آب خضر افزود: امسال، بیش از 265 خبرنگار خارجی و 1500 خبرنگار ، عکاس و عوامل تصویر برداری و خبری داخلی (در تهران ) وبیش از 2800 خبرنگار، عکاس و تصویربردار در تمامی استانهای کشور و اکثرشبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله 350 گروه خبری و تمام شبکه های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام شبکه های استانی کشوردر مسیرهای راهپیمایی ، مراسم 22 بهمن را در سراسر کشور، پوشش خبری ـ تصویری خواهند داد.

امسال همانند سال های گذشته، خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران خبرگزاری جمهوری اسلامی، حضور مردم پرشور ایران را در 13 کیلومتر مسیر راهپیمایی 22 بهمن از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی را به ثبت می رسانند.

**مسیرهای دهگانه راهپیمایی 22 بهمن

مسیر شماره 1: مسجد امام حسین (ع)، میدان امام حسین (ع)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره 2: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید ایت الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره 3: مسجد امام هادی (ع)، خیابان شهید آقایی، خیابان تختی، خیابان شهید آیت الله سعیدی، میدان آزادی

مسیر شماره 4: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره 5: مسجد الجواد (ع)، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت الله مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره 6: مسجد حضرت امیر (ع)، خیابان کارگر شمالی، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره 7: مسجد المهدی (عج)، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره 8: مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره 9: مسجد جامع امام سجاد (ع)، خیابان آیت الله اشرفی اصفهان، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمد علی جناح، میدان آزادی

مسیر شماره 10: مسجد امام جعفر صادق (ع)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمد علی جناح، میدان آزادی


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین