|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹
کارشناس ارشد تاریخ اسلام و مولف کتاب داعش با اشاره به نحوه شکل گیری جریان های تکفیری معاصر بویژه داعش گفت: القاعده پدر معنوی داعش است.
حجت الاسلام 'محمد ابراهیم نژاد' عصر دوشنبه در نشست بیداری اسلامی با عنوان 'جریان شناسی گروه های تکفیری داعش' در سالن اجتماعات علامه شهیدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد افزود: شکل گیری جریان های تکفیری در دهه 80 میلادی با هدف مبارزه با استعمار غرب و تشکیل خلافت اسلامی آغاز شد.

وی ضمن برشمردن جریان های مختلف تکفیری و چگونگی شکل گیری آنان گفت: ایدئولوژی این جریان های تکفیری در جهاد خلاصه می شود و اعضای آنها به 'سلفی-جهادی' معروفند که علاوه بر شیعیان، برخی از گروه های اسلامی اهل سنت را کافر و مشرک می دانند.

کارشناس ارشد تاریخ اسلام و مولف کتاب داعش اضافه کرد: جریانات تکفیری به مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی خود اعتقاد ندارند و انتخابات را غربی و حرام می دانند.

وی تعداد رسمی اعضای داعش را 12 الی 18 هزار نفر عنوان کرد و گفت: منابع مالی این گروه از طریق تسلط بر چاه های نفت عراق و سوریه، غارت 5/4 میلیون دلار از بانک های موصل، غارت میراث فرهنگی عراق و بخشی توسط خیرین سرمایه دار هم مسلک آنها تامین می شوند.

ابراهیم نژاد هدف گروه تروریستی تکفیری داعش را حمله به مسلمانان و تخریب چهره اسلام در جهان دانست و افزود: این گروه تروریستی نسخه دوم القاعده است که بذر آن با طراحی آمریکا به منظور تامین منافع راهبردی این کشور در راستای ترسیم خاورمیانه جدید کاشته شد.

وی در پایان این نشست به سووالات دانشجویان پاسخ داد.

به پنج نفر از دانشجویانی که در مسابقه پیامکی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد شرکت کرده بودند به قید قرعه جوایزی اهدا شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین