|
|
امروز: شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۱
کد خبر: ۳۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
زرگرپور ، با تبین عزم دولت برای حل مشکل آب استان اصفهان تصریح کرد: مصوبه اجرای طرح 9 ماده ای آب، پیگیری طرح های تامین آب و تکمیل تونل سوم و سد کوهرنگ را از جمله محورها و دستور العمل کاری شورای عالی آب خواهد بود .
استاندار اصفهان با تشریح دستاوردهای سفر اخیر رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به این استان اعلام کرد: در این سفر گامهای اساسی برای حل مشکلات دامنگیر این منطقه برداشته شد .

 رسول زرگرپور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان اصفهان تشریح کرد : در این سفر مهم و ماندگار موضوع های اساسی، شامل مهمترین مشکلات و مطالبات مردم استان مطرح و در خصوص حل و فصل این مشکلات با حضور اعضای کاروان تدبیر و امید تصمیمات و راهکارهای لازم اتخاذ شد.

* آب :

وی از مسئله آب به عنوان مهمترین محور مورد توجه رییس جمهوری و فراگیرترین چالش اصفهان نام برد و گفت: در اجرای تصمیمات و تاکیدات عالی ترین مقام قوه مجریه، از معاون اول رییس جمهوری درخواست کردیم که در اولین جلسه شورای عالی آب کشور، اجرایی شدن دستور رییس جمهوری در بخش آب در دستور کار قرار گیرد.

زرگرپور ، با تبین عزم دولت برای حل مشکل آب استان اصفهان تصریح کرد: مصوبه اجرای طرح 9 ماده ای آب، پیگیری طرح های تامین آب و تکمیل تونل سوم و سد کوهرنگ را از جمله محورها و دستور العمل کاری شورای عالی آب خواهد بود .

* محیط زیست :

وی مباحث زیست محیطی و آلودگی هوای اصفهان را دومین موضوع مطرح شده از سوی رییس جمهوری عنوان کرد و افزود: هوای اصفهان باید به شرایط استاندارد برسد و دراین زمینه راهکار های و ابزار های مختلف بکار گرفته خواهد شد .

استاندار اصفهان با اشاره به سهم ترافیک و خوردوها در آلایندگی هوا و مشکلات حمل و نقل درون شهری اصفهان اضافه کرد : پیگیری های لازم درخصوص تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و قطار شهری اصفهان انجام و تخصیص 600 میلیارد تومان برای خط دو قطارشهری اصفهان قطعی شده که در این زمینه مدیریت استان در حالی پیگیری است .

* میراث فرهنگی

زرگرپور از بخش میراث فرهنگی به عنوان یکی دیگر از محورهای مورد تاکید ریاست جمهوری نام برد و بر ضرورت برنامه ریزی و اجرای سیاستی جدید و جامع برای حفظ، مرمت و نگهداری آثار تاریخی اصفهان تاکید کرد.

استاندار استان رویکرد به مشارکت عمومی و بهره گیری از توان علمی و اقتصادی بخش خصوصی برای حفظ ،نگهداری و بهره برداری از قابلیتهای اماکن تاریخی و میراث فرهنگی اصفهان در قالب سیاستگذاریهای جدید خبر داد .

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در سیزدهمین سفر استانی رییس جمهوری، 400 میلیارد ریال برای پروژه های میراث فرهنگی این استان اختصاص یافته است، گفت: از این اعتبار ، 200 میلیارد ریال در سال آینده و 200 میلیارد ریال در سال 95 پرداخت خواهد شد.

*صنعت و معدن

وی حوزه صنعت و معدن را دیگر موضوع های مطرح شده در سفر رییس جمهوری عنوان کرد و گفت: مهمترین مشکل بخش صنعت و معدن

نبود تسهیلات لازم است و در این سفر مقرر شد؛ 10 هزار میلیارد ریال تامین سرمایه در گردش و 20 هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح های نیمه تمام بصورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

* حمل و نقل

استاندار اصفهان ،تکمیل راه آهن قطار سریع السیر اصفهان - تهران را از موضوع های مورد تاکید رییس جمهوری عنوان کرد و گفت: طرح راه اندازی قطار سریع السیر اصفهان - تهران بطول 410 کیلومتر در سفر دولت به استان اصفهان مطرح و در حال پیگیری است که با راه اندازی این خط تحولی مهم در سامانه حمل نقل بروه شهری اصفهان ایجاد خواهد شد .

زرگرپور با بیان این که خط اصفهان به قم ، زودتر از خط قم به تهران تکمیل می شود، گفت: راه اندازی این قطار فاصله اصفهان تا تهران را دو ساعت کاهش می دهد.

زرگرپور گفت: 2 میلیارد و 600 میلیون دلار برای اجرای این پروژه از سوی کشور چین فایناس شده است .

* معوقات بانکی

وی معوقات بانکی را یکی دیگر از موضوعهای مطرح شده در جریان سفر کاروان و امید بیان کرد و گفت: دو هزار نفر از افرادی که معوقات بانکی دارند، از استان اصفهان هستند.

استاندار اصفهان افزود: بیشتر این افراد به دلیل شرایط اقتصادی و مشکلات نتوانسته اند بازپرداخت خود به بانک ها را انجام دهند.

وی با بیان اینکه کمیته ای زیر نظر استاندار برای بررسی معوقات بانکی تشکیل خواهد شد، گفت: باید حساب افرادیکه قصور دارند را از افرادی که قصور ندارند جدا کرد.



** بازنگری و تغییر در روشهای کشاورزی و آبیاری

زرگرپور، با اشار به بازدید رییس جمهوری از گلخانه تولیدات محصولات کشاورزی پارادیس ، هدف از این برنامه را توجه دادن به ضرورت تغییر در الگوهای آبیاری و گرایش به کشاورزی نوین عنوان و کرد و از تصمیماتی جدید برای ارائه تسهیلات و اعتبارات به متقاضیان احداث این نوع گلخانه ها خبرداد.



**اعتبارات

استاندار اصفهان ، مجموع اعتبارات ملی در نظر گرفته در این سفر را برای استان اصفهان ، 650 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این اعتبار برای 28 پروژه تخصیص می یابد که هفت پروژه در سال 94 و 21 پروژه در سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.



**مسایل اجتماعی

استاندار اصفهان مشکلات اجتماعی را از دیگر مسایل مورد بحث این سفر عنوان کرد و افزود : سن اعتیاد به مواد مخدر کاهش یافته است و آمار مبتلایان زن به مواد مخدر در استان اصفهان از متوسط کشوری بالاتر رفته است .

زرگرپور، سیاست دولت یازدهم در مبارزه با مواد مخدر را پیشگیری و اجتماعی کردن مبارزه بیان و اضافه کرد: میزان کشفیات مواد مخدر در استان اصفهان افزایش یافته است و این روند نگران کننده است .

** برقراری 84 هزار تماس مردمی با سامانه 111

استاندار اصفهان اعلام کرد : در جریان سفر کاروان و تدبیر و امید بیش از 84 هزار تماس مردمی با سامانه 111 دولت دراصفهان برقرار شد که 29 هزار و 700 مورد آن درخواست کمک مالی،26 هزار درخواست تسهیلات بانکی، 6 هزار درخواست رسیدگی به مشکلات درمانی،5 هزار و 100 مورد مشکل پرسنلی ، 4 هزار و 300 مورد مشکل مسکن ، 6 هزار و 300 تماس سایر موارد گزارش شده است.

** ایجاد دریاچه مصنوعی در زاینده رود

وی درخصوص ایجاد دریاچه مصنوعی در زاینده رود نیز گفت: مدیریت شهری با این طرح مخالف است اما چند مشاور در این خصوص طرح هایی را ارائه دادند که در صورت تصویب شوای عالی آب ، این طرح اجرایی خواهد شد.

رییس جمهوری به همراه کاروان تدبیر و امید در سیزدهمین سفر استانی خود صبح چهارشنبه 15 بهمن ماه جاری وارد اصفهان شد و عصر روز پنجشنبه این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.

دکتر روحانی در جریان این سفر علاوه بر سخنرانی در جمع مردم استان در میدان امام و دیدار با خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران، علما، نخبگان، صنعتگران و سرمایه گذاران، از شهرک گلخانه ای پارادیس به عنوان بزرگترین شهرک گلخانه ای صیفی جات کشور در محمود آباد واقع در 30 کیلومتری شمال اصفهان دیدن کرد.

رییس جمهوری همچنین از نمایشگاههای هنرهای سنتی اصفهان و توانمندی ها و فناوری های نوین شهرک عملی تحقیقاتی این استان به عنوان اولین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری کشور بازدید کرد.

وی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان شرکت و مهمترین دستاوردهای این سفر را تشریح کرد.حضور در نشست مطبوعاتی و پاسخ به سوالات خبرنگاران پایان بخش سفر دو روزه کاروان تدبیر و امید به استان اصفهان بود.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین