|
|
امروز: شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۳۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴
معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور اعلام کرد: دولت برای تکمیل خطوط ریلی نیمه تمام شهرها مصمم است.
هوشنگ خندان دل ˈ عصر چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات پروژه های قطار شهری کرج افزود: بررسی وضعیت ترافیک و حمل و نقل در شهرهای بزرگ و کلانشهرها از اولویت های حوزه عمرانی وزارت کشورودولت است.

وی ادامه داد: گزارش طرح های نیمه تمام قطار شهری کشور به هیات دولت به ویژه معاون اول رییس جمهوری ارایه شده و نگاه مسوولان کشوری به این بخش ویژه است.

خندان دل گفت: از جمله پروژه هایی که در اولویت دولت قرار دارد، تکمیل بخشی از خطوط ریلی قطار شهری کرج است .

وی بیان داشت: از تمام ظرفیت ها برای تکمیل پروژه های ریلی کشور استفاده خواهد شد و تلاش می شود دراسرع وقت بخشی از آن ها به بهره برداری برسد.

معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور گفت: راه اندازی خطوط دو و پنج قطار شهری کرج از اولویت ها است.

وی با تاکید بر اینکه پیگیری های لازم برای تخصیص کامل اعتبارات به قطار شهری کرج انجام می شود، گفت: تضمین دولت برای بازپرداخت اقساط فاینانس و نیز تسریع و حمایت در صدور مجوز ماده 215 خط 5 قطار شهری کرج و حومه انجام می شود.

شهردار کرج دراین نشست اظهار داشت: اراده خوبی در استان البرز برای تکمیل پروژه قطار شهری حاکم شده است.

ˈعلی ترکاشوندˈ افزود: استاندار البرز، اعضای شورای اسلامی شهر کرج و شهرداری برای تکمیل خط دو قطار شهری کرج با جدیت پیگیر امور هستند.

وی بیان داشت: لایحه های پیشنهادی شهرداری برای حمایت مالی از پروژه قطار شهری کرج بطور کامل به تصویب شورای شهررسیده و حمایت های لازم انجام شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج دراین نشست گفت: کرج از ترافیک به ویژه تردد خودروهای تهران رنج می برد و انتظار می رود در این زمینه دولت چاره جویی کند.

ˈداود وحیدی ˈ افزود: اگر پروژه های قطار شهری زودتر به نتیجه برسد ، شاهد روان سازی ترافیک در استان البرز و کرج خواهیم بود.

ˈحسام عباسی ˈ عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرج در این نشست گفت: تاکنون احداث 102کیلومترخط قطار شهری برای کرج تصویب شده که به علت محدودیت اعتباری تکمیل این میزان خط ریلی سالها زمان می برد.

وی افزود: اگر ماهانه 350 میلیارد ریال به اجرای خطوط ریلی کرج اختصاص یابد، تکمیل این 102 کیلومتر به زودی ها حاصل نمی شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری سخنران دیگر این نشست که گفت: به تازگی مجوز فاینانس 315 میلیون دلاری برای خط دو قطار شهری کرج اخذ شده که با بانک صنعت و معدن برای دریافت آن به توافق رسیده ایم.

ˈعلی اصغر همتیˈ افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 420 میلیارد ریال به تکمیل خط دو قطار شهری کرج اختصاص یافته و اکنون 820 میلیارد ریال دیگر ازتعهدات مالی امسال باقی است.

نخستین قطار شهری بهارسال 77 بین کرج و تهران راه اندازی شد و پس از آن احداث شش خط درون شهری ریلی برای کرج در دستور کار قرار گرفت.

خط یک به طول حدود 10 کیلومتر درامتداد خط صادقیه – شهید سلطانی کرج به بهره برداری رسید.

خط دو قطار شهری کرج بطول 27 کیلومتر بین کمالشهر کرج تا شهرستان شهریار استان تهران در اوایل دهه 80 عملیات ساخت آن شروع شد که تاکنون 15 کیلومتر از تونل این خط حفاری شده است.

قرار است تا پایان سال آینده شش کیلومتر از این خط به بهره برداری برسد، پنج خط دیگر قطار شهری کرج هنوز عملیاتی نشده اند.

کلانشهر کرج با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفرجمعیت یکی از شهرهای پرجمعیت کشور است که درمسیر مسافران 14 استان کشور و جاده پرترافیک کرج – چالوس قرار دارد.

مردم این کلانشهر از ترافیک سنگین خودروهای عبوری رنج می برند ، ضمن آنکه آلودگی هوای کرج و استان البرز درسال های اخیر بیشترشده است که یکی از راههای کاهش ترافیک و آلودگی هوا بنا به گفته کارشناسان، توسعه خطوط ریلی است .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین