|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۹
کد خبر: ۳۶۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
افرادی که با ستاره‌های سینما ملاقات می‌کنند اغلب می‌گویند که از نزدیک زیبا هستند، اگرچه بسیار کوتاه‌تر از آن چیزی هستند که روی پرده سینما به نظر می‌رسند. تابلوی هالیوود همینطور است، اما برعکس واقعا زیبا و به طرز تکان دهنده‌ای بزرگ است. شهر لس‌آنجلس در پشت این حروف غول پیکر، از دور می درخشد. اتومبیل‌ها در امتداد بزرگراه‌های روشن حرکت می‌کنند، مانند سلول‌های خونی که در رگ‌های شهر می‌جوشند.


نماد عظیم هالیوود که سال‌ها همانند یک ستاره سینما در لس آنجلس ماندگار باقی مانده است در حالی ۱۰۰ ساله می‌شود که داستان پرفراز و نشیبی را برای تبدیل شدن به یک نماد از سر گذرانده است.

تابلوی هالیوود که در اصل به عنوان تبلیغی برای توسعه املاک و مستغلات محلی ساخته شده بود، امسال ۱۰۰ ساله می شود و در حال آماده سازی است و  چندین تغییر تبلیغاتی نیز خواهد داشت و در این حال تیم روابط عمومی این نماد با برنامه‌ریزی رویدادهای صدمین سالگرد در تلاش برای جمع آوری کمک های مالی برای ایجاد امکانات رفاهی بیشتر برای گردشگران، هستند.

نماد هالیوود ممکن است یکی از شناخته شده‌ترین مکان‌های روی زمین باشد، اما روند نزدیک شدن به آن می‌تواند بسیار دشوار و عذاب‌آور باشد. حروف در نزدیکی بالای تپه‌ای شیب دار و بایر قرار دارند که توسط "کایوت‌های وحشی" و گاهی اوقات "مارهای زنگی" محافظت می شود. شما نمی‌توانید با ماشین به سمت آن رانندگی کنید و تلفن همراه شما نیز حتی ممکن است، مسیرهای صحیح پیاده روی را به شما ارائه ندهد.

برخی انتخاب می‌کنند تا از طریق پیاده‌روی در یکی از مسیرهای چند مایلی که در پارک گریفیث (بیابانی به مساحت ۴۰۰۰ هکتار که تابلو در داخل آن قرار دارد) به این نماد نزدیک شوند و برخی دیگر میانبر نیمه غیرقانونی را از طریق بیچ‌وود دره، محله‌ای ثروتمند در تپه‌های زیر نماد که در آن پیاده‌رو وجود ندارد و پارک در خیابان ممنوع است، برای رسیدن به آن انتخاب می‌کنند.

اگر از نقشه گوگل بپرسید که چگونه به سمت تابلو رانندگی کنید، شما را به مکانی کاملاً متفاوت یعنی رصدخانه گریفیث، تقریبا سه مایل دورتر می‌فرستد. از رصدخانه، جایی که پارکینگ ساعتی ۱۰ دلار هزینه دارد، می‌توانید از تپه‌های داغ و غبارآلود پیاده‌روی کنید تا به نزدیکی خود تابلو برسید. حتی در آن زمان، از پشت یک حصار سیمی غول‌پیکر، که توسط پلیس لس انجلس نظارت می‌شود، می‌توانید به حروف سفیدرنگ هالیوود نگاه کنید.

مردم اجازه ندارند از حصار امنیتی عبور کنند، اما اگر فرصتی برای عبور داشته باشید، همانطور که روزنامه‌نگاران در یک تور مطبوعاتی ویژه صدمین سالگرد موفق به انجام آن شدند، منظره‌ای جادویی در انتظار شماست.

یک داستان شنیدنی از نماد هالیوود



افرادی که با ستاره‌های سینما ملاقات می‌کنند اغلب می‌گویند که از نزدیک زیبا هستند، اگرچه بسیار کوتاه‌تر از آن چیزی هستند که روی پرده سینما به نظر می‌رسند. تابلوی هالیوود همینطور است، اما برعکس واقعا زیبا و به طرز تکان دهنده‌ای بزرگ است. شهر لس‌آنجلس در پشت این حروف غول پیکر، از دور می درخشد. اتومبیل‌ها در امتداد بزرگراه‌های روشن حرکت می‌کنند، مانند سلول‌های خونی که در رگ‌های شهر می‌جوشند.

به راحتی می توان درک کرد که چرا و با وجود همه موانع، گردشگران از سراسر جهان همچنان تلاش می‌کنند تا حد امکان به این نماد نزدیک شوند.

مانند برج ایفل، تابلوی هالیوود نیز در ابتدا قرار بود موقتی باشد و برای ۱۸ ماه به عنوان یک تبلیغ پر زرق و برق برای توسعه املاک و مستغلات هالیوودلند ساخته شد. اما این نماد باقی ماند و اکنون بر شهر حکمرانی می‌کند.

اما مسیر رسیدن از یک تبلیغ پر زرق و برق به یک نماد ماندگار سینمای هالیوود آسان نبوده و در طول دهه‌ها، نشان هالیوود باید از تراژدی‌ها، اخبار بد و فراخوان‌های آشکار برای نابودی جان سالم به در می‌برد. مانند بسیاری از همکاران سینمایی خود، روند تبدیل شدن به یک ستاره مستلزم تغییر نام جزئی بود و در سال‌های بعد، تغییراتی از جمله پوششی از  رنگ سفید بر روی آن ایجاد شد و کارشناسان نیز به طور مداوم آن را از نظر اثرات فرسایش نظارت می‌کنند.

یک داستان شنیدنی از نماد هالیوود


هیچ سابقه دقیقی از زمانی که توسعه دهندگان برای اولین بار این حروف را که در ابتدا هالیوودلند (HOLLYWOODLAND) خوانده می شد را روی تپه قرار دادند وجود ندارد. تبلیغات مسکن به ندرت خبرساز می‌شد، حتی اگر یکی از مالکان کمپانی هالیوودلند «هری چندلر» ناشر لس آنجلس تایمز باشد. اولین ارجاعات روزنامه‌های گذرا به تابلوی هالیوود که در اصل با چراغ‌هایی که در شب چشمک می‌زند پوشیده شده بود، در دسامبر ۱۹۲۳ منتشر شد.

این نماد در سال ۱۹۳۲ بدنام می‌شود، زیرا «پگ انتویستل» بازیگر ۲۴ ساله بریتانیایی و ستاره نوظهور سینما، بر اثر خودکشی در نزدیکی تابلو جان باخت اما از آن پس این تابلو نمادی شد از فریب و خطر موفقیت در صنعت فیلم. در طول رکود بزرگ، کمپانی املاک و مستغلاتی که نماد را تبلیغ می کرد از نظر اقتصادی با مشکل مواجه شد و در نهایت از بین رفت.

در دهه ۱۹۴۰، تابلوی هالیوود در حال فروپاشی و فرسوده شده بود و رسماً برای مدیریت در اختیار مسئولان شهری قرار گرفت. لس آنجلس تایمز در سال ۱۹۴۴ گزارش داد که طوفان باعث تخریب یکی از حروف نماد شده و حرف «H» آن سقوط کرده است.  در سال ۱۹۴۹، اتاق بازرگانی هالیوود سرانجام با حذف "LAND"، قراردادی را برای بازیابی این نماد امضا کرد.

یک داستان شنیدنی از نماد هالیوود



در اواخر دهه ۱۹۷۰، با خراب شدن مجدد تابلو، سرانجام کمپینی برای نجات تابلو شد و حروف اصلی جدیدی جایگزین شدند که ۴۵۰ فوت طول،  ۴۵ فوت ارتفاع و وزن کل آن با فولاد و بتن به بیش از ۲۱۷ هزار کیلوگرم (۲۱۷ تن) می‌رسید.

در سال‌های اخیر، این تابلو به صحنه شوخی‌های مکرر تبدیل شده است که حروف را به «Hollyweed» تغییر داده شد. این مکان همچنین به لوکیشن مورد علاقه برای برخی فیلم‌های تبدیل شد و دست کم در هشت فیلم نابود شد.

گزارش‌های خبری مبنی بر حراج آنلاین قطعاتی از تابلوی اصلی هالیوود و فروخته شدن تکه‌تکه‌های آن منتشر شده است، اگرچه مشخص نیست که آیا این قطعات واقعا از تابلوی اصلی بودند یا خیر اما گفته می‌شود که بخش‌هایی از نماد هم به عنوان ضایعات فروخته شده است.

منبع: گاردین


در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین