|
|
امروز: شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۳۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
آژانس منابع طبیعی و انرژی ژاپن روز جمعه در گزارشی اعلام کرد: واردات نفت خام ژاپن در دسامبر سال گذشته میلادی - آذر و دی ماه 93 - با 8.2 (هشت و دو دهم) درصد کاهش روبرو شده است.
به گزارش خبرگزاری «کیودو»، آژانس منابع طبیعی و انرژی ژاپن در این گزارش همچنین اعلام کرد: این دومین ماه پیاپی است که واردات نفت خام ژاپن با کاهش روبرو می شود.

بر اساس این گزارش، واردات نفت خام ژاپن نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته (دسامبر سال 2013) میلادی برای دومین ماه پیاپی کاهش و به 110 میلیون و 140هزار بشکه در ماه رسید.

77.3 (هفتاد و هفت و سه دهم) درصد از مجموع نفت وارداتی ژاپن از منطقه خاورمیانه تامین می شود. در این دوره واردات نفت خام ژاپن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 4.4 درصد کاهش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی همچنان بزرگترین تامین کننده نفت خام ژاپن است. این کشور 34میلیون و 28 هزار بشکه نفت مورد نیاز ژاپن را تامین کرد که 12.2 درصد کاهش در فروش نفت به ژاپن است.

امارات نیز با 25میلیون و 100 هزار بشکه نفت در جایگاه دوم و به دنبال آن روسیه با 11میلیون و 950 هزار بشکه نفت در جایگاه سوم تامین کنندگان نفت ژاپن قرار دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین