|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۳۵۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰


ایرنا: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعای حمایت از زنان ایرانی اعلام کرد: متعهد به حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل هستیم.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن، در تداوم دخالت های دولت بایدن در امور داخلی ایران افزود: شروع این اقدام به اوایل ماه گذشته برمی گردد، زمانی که کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا قصد ما را برای همکاری با شرکایمان در سراسر جهان برای حذف ایران به عنوان عضوی از کمیسیون مقام زنان زن ر بیان کرد.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: این اقدامی درست و مناسب است و نشان می دهد ما در کنار زنان در ایران و سراسر جهان و همچنین گروههای مختلف جامعه مدنی هستیم که رهبری این درخواست را بر عهده داشته‌اند و می‌خواهند ایران از این کمیسیون حذف شود.

وی ادعا کرد این تصمیم به دلیل اقدامات بی رحمانه ایران علیه زنان و دختران این کشور گرفته می شود و قطعنامه آن در تاریخ ۱۴ دسامبر (۲۳ آذرماه) مطرح خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حمایت از ناآرامی ها در ایران درباره کمیته حقیقت یاب شورای حقوق بشر سازمان ملل و احکام صادره برای متهمان ناآرامی های اخیر ایران گفت: جهان شاهد اعمال جمهوری اسلامی ایران است و همه آنها در این کمیته مستند خواهند شد. ما صدور احکام سخت و بی‌رحمانه را محکوم کرده ایم. ما آنها را به شدیدترین لحن ممکن محکوم کردیم.

پرایس با ادامه دخالت در امور داخلی ایران مدعی شد: متاسفانه، این واقعا تازه‌ترین تاکتیکی است که ما از حکومت ایران که با سرکوب مداوم و بیرحمانه علیه معترضان مسالمت‌جو و کسانی که به دنبال استیفای حقوق اولیه خود هستند، دیده‌ایم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: احکام صادر تنها برای سرکوب بیشتر است و نشان دهنده ترس حکومت از مردم خود است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ما متعهد به تحمیل هزینه بر این سرکوب بی رحمانه معترضان مسالمت‌آمیز از سوی حکومت ایران هستیم. و توانسته‌ایم این کار را از طریق چندین مرحله تحریم انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما به همکاری با شرکای خود در سراسر جهان، برای یافتن راه‌هایی برای مقابله با نقض حقوق بشر در ایران ادامه می‌دهیم و این کار را علنی و خصوصی انجام می دهیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین