|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۳۵۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۳


تسنیم: عضو کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر تهران گفت: وجود ابر ۵ کیلومتری متان در جنوب تهران را نه تأیید می‌کنم و نه تکذیب زیرا که دفن غیراصولی زباله در آرادکوه وجود داشته و وجود متان در آن منطقه بعید نیست اما سازمان محیط‌زیست تحقیقات دقیق را انجام دهد.

مهدی بابایی با اشاره به انتشار گزارش ناسا مبنی بر تجمع ابر متان در جنوب تهران اظهار داشت: در خصوص گزارش ناسا پیشنهاد این است که سازمان محیط‌زیست بررسی‌ها را انجام داده و نتیجه را اعلام کند زیرا که ما براساس گزارش ناسا نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم و باید در این زمینه کار علمی و تحقیقاتی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه به منظور دستیابی به اطلاعات دقیق سازمان محیط زیست باید اقدا کند افزود: گزارش ناسا مبنی بر وجود ابر 5 کیلومتری در جنوب تهران را نه تأیید می‌کنم و نه تکذیب زیرا که در سال‌های گذشته دفن غیراصولی زباله در آرادکوه وجود داشته و وجود متان در آن منطقه بعید نیست.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مرکز دفع پسماند آرادکوه ابراز داشت: بر اساس تحقیقات شهرداری تهران بخش اعظمی از بوی نامطبوع در جنوب تهران به دلیل وجود کشتارگاه‌ها، مراکز نگه‌داری دام و پساب کارخانه‌های آن محدوده است و قسمت محدودی از بو مربوط به آرادکوه است و در واقع انتشار بوی نامطبوع در آن محدوده به دلیل وجود مجموع این عوامل است.

عضو کمیسیون محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: در سال‌های اخیر دقت نظر در نوع دفع پسماند انجام شده تا به صورت اصولی و در جهت کاهش مخاطرات محیط‌زیستی انجام می‌شود.

بابایی با اشاره به انجام نظارت بر فعالیت آرادکوه تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته چشم‌انداز شهرداری تهران برای مجموعه آرادکوه به صفر رساندن دفن زباله است زیرا که بخش زیادی از زباله این مرکز خانگی است و در حال حاضر نیز تولید کمپوست از زباله‌های تر خانگی در حال انجام است.

وی ادامه داد: کمپوست تولید شده در آرادکوه در حال حاضر برای کوددهی فضای سبز شهر تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد اما این اقدام نیز نیاز به توسعه دارد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه برنامه ویژه شهرداری تهران دفن صفر در آرادکوه است ادامه داد: زباله خشک ارزشمند در آرادکوه بعضاً پیش از ورود به این مرکز تفکیک می‌شود و زباله خشک غیر ارزشمند نیز در آن محوطه نسبت به سوزاندن در زباله‌سوز اقدام می‌شود تا تولید انرژی صورت گیرد.

بابایی ابراز داشت: در دوره‌ای در راستای تکمیل تجهیزات آرادکوه وام جهانی اتخاذ شده و در حال حاضر در بخشی از زباله‌های دفن شده که مربوط به سال‌های گذشته است استحصال متان انجام می‌شود اما باید تکمیل تجهیزات و به ویژه تجهیزات استحصال کامل گاز متان از این مجموعه تسریع شود.

عضو کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: دفن‌های غیراصولی در سال‌های قبل موجب بروز این خاطرات شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش می‌کنیم تا در این مرکز دفن را به صفر رسانده و مسئله را به کلی پاک کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین