|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۱
کد خبر: ۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
رئیس کل جدید گمرک جمهوری اسلامی ایران از ترخیص داروهای بیماران خاص در روز شنبه خبر داد و گفت : رسوب کالا هیچ سودی برای گمرک ندارد.
مسعود کرباسیان در مراسم معارفه خود در جمع خبرنگاران گفت : هنگامی که ارز و پول تخصیص یافته و کالا وارد شده است اما کالا به دست مردم نمی رسد ، همه ضرر می کنند و برای خودم و سازمان گمرک وظیفه می دانیم ، قدمی در مسیر حل مشکل برداریم.

وی درباره جهش تحول گمرکی هم گفت: مردم باید در عمل ، زمانبندی را بینند که کار انجام شود و دولت با برنامه ها و مصوبه هایی که دارد کمک می کند تسهیلاتی در این حوزه ارائه شود.

کرباسیان تاکید کرد : بخشی از معطلی کالاها در گمرک ناشی از عملکرد دیگر سازمان ها و گاهی هم تحت تاثیر تغییر مقررات ، تعرفه و تغییر نوع ارز است و برخی بانک ها هنوز تفاوت حواله ارزی را می خواهند بگیرند.

وی افزود : همه این موارد در رسوب کالا در گمرک تاثیر دارد و بخش تولید و مردم ضرر می کنند

رئیس کل جدید گمرک ایران گفت : تا زمانی که اسناد کالاهای وارداتی از جمله موارد بانکی تکمیل نشود ، نمی توان کالا را ترخیص کرد و الا رسوب دارو در گمرک سودی ندارد و باید ترخیص سریع مواد اولیه تولیدی هم ساماندهی شود.

کرباسیان اظهار داشت : گمرک افتخار دارد که به رشد اقتصادی و توسعه تجارت و گسترش رفاه مردم کمک کند و همه رویه های گمرکی جهان را به کار می گیریم و اگر ما به خوبی خدمت رسانی نکنیم ، قاچاقچیان فعال تر می شوند.

کرباسیان در باره آمایش گمرکی هم گفت : نیازهای منطقه ای در آمایش گمرک باید مد نظر باشد ، اسکله غیر مجاز نداریم و نمی شود کشتی به طور غیر مجاز وارد شود و موردی را نمی دانم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین