|
|
امروز: شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۳۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱
وی افزود:ریزش این دیوار به گنبد و بخش تاریخی حرم دانیال آسیبی وارد نکرده است.
معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:
بخشی از دیوار محوطه حرم دانیال نبی (ع) در شوش که اخیرا فرو ریخت تاریخی نبوده است.

'محمدحسین طالبیان' عصر پنجشنبه در جریان دیدار از طرح توسعه حرم حضرت دانیال نبی (ع) در گفت و گوی اختصاصی  در شوش با بیان اینکه دیوار مذکور از آجر ماشینی، ماسه و سیمان ساخته شده است، افزود:این دیوار بعدا به محوطه حرم الحاق شده و فاقد ارزش تاریخی است.

وی افزود:ریزش این دیوار به گنبد و بخش تاریخی حرم دانیال آسیبی وارد نکرده است.

طالبیان با بیان اینکه طبق طرح توسعه حرم دانیال دیوار مذکور می بایست تخریب می شد اظهار داشت:نظارت بر روند اجرای طرح توسعه حرم حضرت دانیال حایز اهمیت بوده و پیمانکار باید اصول ایمنی را رعایت کند ضمن اینکه این طرح در شورای فنی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تصویب رسیده است.

وی افزود: پیمانکار و اداره اوقاف به عنوان کار فرما بایستی در اجرای طرح اصول ایمنی را رعایت کنند و سازمان میراث فرهنگی نیز با افزایش ناظران دایمی، نظارت بیشتری بر طرح توسعه حرم دانیال نبی (ع) خواهد داشت.

معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان داشت:در اجرای این طرح باید از سازه های نگهبان استفاده شده و سنسور در اطراف حرم نصب شود.

طالبیان بیان داشت: به پیمانکار مجری طرح توسعه حرم دانیال تذکر داده شده تا برای حفظ اثر از تردد ماشین آلات سنگین در اطراف حرم و محوطه تاریخی جلوگیری کند.

بخشی از دیوار محوطه حرم دانیال نبی (ع) در شوش خوزستان بامداد روز سه شنبه 30 دی ماه ریزش کرد.

طرح توسعه حرم حضرت دانیال نبی (ع) که در مساحت دو هزار و 900 متر مربع در دو طبقه با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال از شهریورماه امسال آغاز شده به دلیل تامین نشدن اعتبار لازم به کندی پیش می رود.

حضرت دانیال نبی(ع)، از پیامبران الهی در قرن هفتم قبل از میلاد است که نسل وی به داوود پیامبر(ع) می رسد.

آرامگاه دانیال نبی(ع)، در ساحل شرقی رودخانه شاوور و روبروی تپه ارگ قرار دارد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین