|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۲
کد خبر: ۳۵۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

   ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) ۲‍۱ شهریور ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، کنعانی درباره رویکرد این روزهای عربستان از جمله حمایت از اقدام دولت آلبانی در قطع روابط با ایران و بازداشت حاجی ایرانی گفت: کشورهای منطقه نیازمند اتخاذ تدابیری برای تقویت صلح، ثبات و آرامش در منطقه هستند. به صورت طبیعی ثبات در منطقه زمینه ساز توسعه اقتصادی است. موضوعی که مورد نیاز و توجه همه کشورهای منطقه است. آن چیزی که می‌تواند به ایجاد ثبات در منطقه کمک کند توجه به مصالح ملی و عمومی منطقه‌ است. با تمرکز بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های جمعی برای ایجاد شرایط بهتری در منطقه همواره تأکید کردیم آمادگی داریم با کشورهای همسایه و دوست در منطقه تعامل و گفت‌وگو کنیم برای ایجاد شرایط بهتر برای تامین منافع و مصالح کشورهای منطقه. اتخاذ سیاست‌های غیرسازنده و غیراصولی در مسیر مذاکرات کمک کننده نیست.

کنعانی بیان کرد: ما همچنان بر مسیر تعامل تاکید داریم و انتظار داریم همه کشورهای منطقه در مسیر تعامل قدم بردارند. در مورد عربستان با توجه به نگاه ایران برای استفاده از ظرفیت‌های منطقه ای وارد گفت‌وگو شدیم و در پنج مرحله ادامه یافت و توافقاتی حاصل شد و با اجرای توافقات زمینه برای نشست‌های بعدی در سطوح دیگر فراهم خواهد شد. تاکید ما بر اتخاذ رویکردهای سازنده است و ایران به هر اقدام و گام سازنده‌ای به صورت متناسب پاسخ خواهد داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین