|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۳۴۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷


ایرنا: به دنبال سفر چندی پیش "جو بایدن" به منطقه غرب آسیا، که در شرایط بد اقتصادی و افزایش قیمت نفت به دلیل جنگ اوکراین در بازارهای جهانی انجام شد، چندین معامله میان واشنگتن و کشورهای عربی صورت گرفت که از قرار معلوم بازداشت "عاصم غفور" وکیل "جمال خاشقچی" نیز در همین راستا می باشد.

سفارت امارات در واشنگتن با صدور بیانیه ای با تایید بازداشت "عاصم غفور" اعلام کرد: همکاری امارات با ایالات متحده در مورد پرونده غفور، به عنوان تبعه آمریکا و وکیل سابق "جمال خاشقچی" متهم به فرار مالیاتی و پولشویی از دو سال پیش جریان داشته و ادامه دارد.

به گزارش امروز (سه شنبه) پایگاه خبری صوت العراق، در این بیانیه ادعا شده که تبادل اطلاعات در مورد این متهم در چارچوب همکاری های نزدیک برای مبارزه با پولشویی و تامین منابع مالی از روش های غیرقانونی است.

این بیانیه می افزاید: وکیل سابق جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی (که به طور فجیعی در کنسولگری عربستان در استانبول قطعه قطعه شد)، اعلام کرده که در جلسه بعدی دادگاه به دنبال اعتراض و درخواست بازنگری در حکم محکومیت خود است.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که یک دادگاه در ابوظبی "عاصم عبدالرحمن غفور" شهروند آمریکایی را به اتهام فرار مالیاتی و پولشویی به طور غیابی به سه سال زندان و پرداخت سه میلیون درهم جریمه نقدی و اخراج از امارات محکوم کرد.

این وکیل ماه گذشته در فرودگاه دبی در حالی که قصد عزیمت به استانبول را داشت دستگیر و به بازداشتگاهی در ابوظبی منتقل شد.

این وکیل با رد همه اتهامات علیه خود اعلام کرده که پیش از این هیچ گونه اطلاعی از محاکمه غیابی خود به اتهام های اعلام شده، نداشته است.

کارشناسان مسایل منطقه معتقدند که یکی از اهداف سفر اخیر بایدن به منطقه، درخواست افزایش تولید نفت از سوی کشورهای عربی همچون امارات و عربستان بوده تا قیمت این ماده حیاتی کاهش پیدا کند و در همین مسیر این کشورها نیز درخواست هایی از واشنگتن داشته اند که یکی از آنها پرونده جمال خاشقچی و سرپوش گذاشتن به آن و یا منحرف کردن این پرونده از مسیر طبیعی خود می باشد، پرونده ای که برای ولیعهد عربستان بسیار گران تمام شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین